شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: پرورشگاه در مجتمع فرهنگی مذهبی شهر صدرا با زیر بنای حدود ۵ هکتار و هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای طرح نوروزی «آرامش بهاری ۱۴۰۰» که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: علی رغم همه مشکلاتی که در بحث کرونا داشتیم اما فعالیت های مطلوبی در مجموعه اوقاف سطح استان صورت گرفت.

وی در ادامه با ارائه گزارش یک ساله از اوقاف فارس، اضافه کرد: مردم استان فارس در بدو شیوع بیماری کرونا دست به کار شدند و کمک های بسیار مطلوبی را انجام دادند، همچنین با توجه به دغدغه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان اداره کل اوقاف فارس اقدام به تهیه بسته های معیشتی در روز های نخستین شیوع کرونا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: اداره اوقاف تا امروز ۸۵ هزار و ۹۵۲ بسته معیشتی به ارزش ۳۴ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع کرده است، البته ۵۰ هزار بسته دیگر نیز به آن اضافه شده است.

وی به طرح «دستان مهربان» اشاره کرد و بیان داشت در این طرح بسته های عیدانه میان نیازمندان توزیع شده است، همچنین در شهرک صدرا واریز ۲ میلیارد تومان در ایام عید سعید غدیر به حساب تحت پوش های کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفت، خرید ۱۴۰ تبلیت از محل موقوف حاج عباسعلی و حاج خلیل میان دانش آموزان نیازمندان انجام شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: توزیع ۵هزار و ۱۰۰ بسته تحصیلی نیز به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان شامل نوشت افزار یکی دیگر از برنامه های اوقاف امسال بوده است، همچنین با توجه به اینکه برای طبخ و توزیع غذای گرم محروم شدیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزاق خام خریداری شد و در اختیار بیمارستان های نمازی، حضرت علی اصغر و شهید فقیهی قرار داده شد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و خاطرنشان کرد: ۴ کارگاه ماسک در این ایام راه اندازی شده است که همچنین تفاهم نامه ای برای راه اندازی کارگاه های بیشتر صورت گرفته است، با توجه به نیاز جامعه کارگاه اشتغال زایی با همکاری کمیته امداد نیز راه اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف فارس، راه اندازی ۳۷ ستاد امور خیر سطح استان و مشارکت گیری از کمیته امداد و بهزیستی از دیگر برنامه های اوقاف اعلام کرد و گفت: آزادی ۷۴ زندانی جرائم غیر عمد به ارزش حدود ۱۸۰ میلیون تومان یکی دیگر از برنامه های اوقاف است.

وی به بخش حقوقی نیز اشاره و عنوان کرد: ثبت ۲۶ مورد وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال شامل اراضی مسکونی، خانه ویلایی و آپارتمان بوده است که ۲ مورد از آن نیز قرآنی بوده است، همچنین ۴۴ جلسه شورای حقوقی به منظور حل و فصل پرونده ها برگزار شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار متر مربع رفع اختلاف شده است. همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۰ سند اجاره اجاره های اوقافی از ابتدای سال تاکنون تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای بزرگی که امسال صورت گرفته ساخت پرورشگاه در مجتمع فرهنگی مذهبی شهر صدرا است که با زیر بنای حدود ۵ هکتار زمین است؛ یکی از مدرن ترین درمانگاه ها در شهر صدرا با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان فارس ادامه داد: ساخت بازار بزرگ لار با ۲۰۱ مغازه با سرمایه گذاری خارجی و مرمت کاروان سرا های وقفی از جمله دیگر کارهایی است که در بخش بهره وری و سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری برای احیای موقوفات، احداث ۴۰۵ واحد مسکونی و همچنین احداث ۳۹ واحد مسکونی در کوی وحدت، احداث ۳۰۰ واحد اداری و تجاری در شهر صدرا نیز از دیگر برنامه ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha