یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اولین نماهنگ گروه سرود فرزندان طلاب

حوزه/ آیین رونمایی از نماهنگ «فرزند ایمان»، کاری از گروه سرود فرزندان طلاب استان قزوین به عنوان اولین گروه سرود فرزندان طلاب کشور در مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیین رونمایی از نماهنگ «فرزند ایمان»، کاری از گروه سرود فرزندان طلاب استان قزوین به‌عنوان اولین گروه سرود فرزندان طلاب کشور در مرکز خدمات برگزار شد.

گفتنی است، اولین گروه سرود خانواده طلاب با عنوان گروه سرود محراب در راستای هویت بخشی به فرزندان طلاب در استان قزوین تشکیل شده است. کادرسازی مربی‌های توانمند جهت فعالیت فرهنگی؛ شناسایی، سازماندهی، آموزش، توانمندسازی، حمایت، رقابت و ایجاد انگیزه؛ ایجاد همدلی و اتحاد، و تقویت روحیه انقلابی گری و افزایش اعتماد به نفس در میان فرزندان طلاب از جمله اهداف تشکیل این گروه سرود است.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین جدیری معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: خدا را شاکریم که مرکز خدمات به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان مبنی بر تشکیل گروه‌های سرود جامه عمل پوشاند.

وی هویت بخشی در میان فرزندان طلاب را از اهداف مهم تشکیل گروه سرود عنوان کرد و گفت: اگر فردی عضو گروه یا جمعی باشد هویت این گروه را به خود می‌گیرد و اگر گروه مذهبی باشد فرد به سمت هویتی مذهبی گرایش پیدا می‌کند و نیاز است که این جمع‌های مذهبی را برای فرزندانمان ایجاد کنیم.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات تصریح کرد: گروه سرود محراب اولین گروه سرود فرزندان طلاب کشور است و امیدوارم این گروه در تمامی استان‌ها تشکیل شود.

همچنین، حجت الاسلام رحمانی مهر مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و خوش آمدگویی به فرزندان طلاب استان قزوین، سلام رئیس مرکز خدمات را به اعضای گروه سرود فرزندان طلاب و خانواده آنان ابلاغ کرد.

وی از مدیر کل مرکز خدمات استان قزوین و همکاران ایشان و همچنین معاون، مدیران کل و همکاران معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات برای آغاز تشکیل گروه‌های سرود فرزندان طلاب قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تشکیل اولین گروه راهگشا باشد و هرچه سریع‌تر دیگر استان‌ها نیز گروه‌های سرود فرزندان طلاب را تشکیل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صفی خانی مدیر کل مرکز خدمات استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفت و گویی گفت: ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها و حضور فعال در میان فرزندان طلاب همواره از رویکردهای مهم مرکز خدمات بوده است؛ اگرچه در قالب‌های مختلف این حضور را داریم اما یکی از ابزارهایی که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تاکید دارند استفاده از ظرفیت‌های روز و مخصوصاً گروه سرود است و امید داشتند این‌گونه فعالیت‌ها تقویت شود.

وی بیان کرد: در همایش هادیان نور در سال ۹۷ از گروه سرود انتظار که غیر طلبه بودند دعوت کردیم سرودی را با موضوع هادیان نور تهیه کنند که در آن همایش اجرا شد، از آن سال موضوع تشکیل گروه سرود فرزندان طلاب را پیگیر بودیم تا از ظرفیت خانواده طلاب در این موضوعات نیز استفاده کنیم.

مدیر کل مرکز خدمات استان قزوین گفت: امسال پیشنهاد تشکیل گروه سرود فرزندان طلاب را به معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات ارائه کردیم که با استقبال مواجه شد و حتی معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات پیشنهاد کرد که این طرح در تمامی استان‌ها اجرا شود.

وی تصریح کرد: در فراخوانی از فرزندان طلاب استان قزوین که علاقه‌مند به حضور در گروه سرود بودند دعوت کردیم و پس از انجام تست صدا، این گروه با عنوان گروه سرود محراب تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفی خانی گفت: دین، بالندگی و هویت خانواده طلاب، بیان رسالت روحانیون از زبان فرزندان آنان و افتخار فرزندان به حوزوی بودن آنان از موضوعاتی بودند که برای اجرای سرود در نظر گرفته شده بودند.

وی عنوان کرد: در ابتدا از تعدادی از طلاب شاعر درخواست کردیم اشعاری را در این زمینه آماده کنند و سپس این اشعار توسط قاسم صرافان، از شاعران مطرح کشوری، و همچنین معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات چندین بار پردازش شد تا در نهایت سرودی با عنوان «فرزند ایمان» شکل گرفت.

مدیر کل مرکز خدمات استان قزوین گفت: در نظر داریم در آینده این گروه سرود را با موضوع مختلف از جمله سبک زندگی و ... جدی تر دنبال کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha