یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار اساتید مدرسه علمیه سجاد(ع)

حوزه/ اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام سجاد(ع) مشهد در راستای تجلیل از مقام جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، با حجت الاسلام علیزاده، جانباز دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام سجاد(ع) مشهد در راستای تجلیل از مقام جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، با حجت الاسلام علیزاده، جانباز دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

حجت الاسلام علیزاده، از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، با بیان این که قبل از سال ۱۳۶۰ مدرسه حاج آقای دیانی(ره) درس می خواندیم، به ضرورت استفاده از فرصت ها و مغتنم دانستن آن بر اساس سخن پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکید و ابراز کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی چنین می فرمایند که «خدا در زندگیتان نسیم‌های حیات‌بخشی را جای داده، با آمادگی فراوان، آن فرصت‌ها را دریابید و از آن‌ها استفاده کنید».

وی ادامه داد: فرصت عمر را غنیمت بدانید و خوشا به حال کسانی که در این فرصت، کارهای مفیدی انجام بدهند؛ البته برای بهره وری بیشتر از عمر باید برنامه ریزی داشت و در این راستا برنامه ریزی عمیق و دقیق، بسیار مفید است.

این جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان این که  امام علی(ع) در حکمت ۲۰ نهج‌البلاغه اینطور می‌فرمایند که «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیر» تصریح کرد: فرصت، مانند ابر می‌گذرد، پس فرصت‌های خیر را غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید» و بدانید که انتخاب مسیر طلبگی از بهترین فرصت هاست. 

حجت الاسلام علیزاده افزود: کسانی که توفیق رسالت طلبگی نصیبشان شده، باید فرصت را مغتنم بشمارند، منزلت آن را بدانند که سرباز امام زمان(عج) هستند چراکه از بزرگترین خدمتها جذب نیروهای مستعد در مسیر طلبگی است.

وی ضمن بیان خاطره ای در این خصوص، به مساله معیشت طلاب و کسب رزق آنان از سوی خداوند اشاره و عنوان کرد: در قم مستأجر بودم و با شهریه ای ناچیز، هم اجاره منزل را پرداخت می کردم، هم مخارج زندگی را تأمین می کردم و از طرفی همواره در تردّد بین مشهد و قم بودم، با این وجود تا همین الان یک روز درمانده نشدم؛ بنابراین طلاب باید به این مساله معتقد باشند و بدانند که سبک زندگی و منش طلبگی، توأم با قناعت، عزت نفس و مناعت طبع  است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha