پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون فرهنگی شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: بانک جامع اطلاعاتی قرآنی را برای نخستین بار از محافل قرآنی و عترتی سطح استان فارس خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، ظهر امروز در نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت و شورای عالی قرآن و عترت استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ارائه فعالیت های قرآن و عترت اظهار کرد: از زمان تشکیل شورای قرآن تاکنون ۵ جلسه برگزار شده است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در گذشته اینگونه بود که در بخش قرآن و عترت در شیراز یک فضای آشفته را احساس می کردیم، اضافه کرد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان فارس تمام فعالان قرآنی تحت شورای قرآن و عترت قرار گرفته اند و به نوعی ساماندهی دقیقی در بخش فعالان قرآنی و مربیان صورت گرفته است.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به مصوبات جلسات شورای قرآن و عترت، عنوان کرد: طرح هایی در بخش قرآن و عترت به تصویب رسیده که یکی از آنان تحت عنوان من قرآن را دوست دارم به صورت ملی بوده که در ایام ماه رمضان ابلاغ خواهد شد.

وی، طرح حفظ جز سی قرآن کریم و واژه های قرآن کریم را از دیگر مصوبات جلسات شورای قرآن و عترت دانست و خاطرنشان کرد: همچنین طرح نور و الثقیلین نیز یکی دیگر از این برنامه ها بوده است، تشکیل بانک اطلاعاتی قرآنیان نیز در دستور کار قرار گرفته است، متاسفانه در سطح استان و شیراز بانک اطلاعاتی قرآنی نداشتیم که بنا شده این کار مبارک رخ دهد.

حجت الاسلام سلامی گفت: بانک جامع اطلاعاتی قرآنی را برای نخستین بار از محافل قرآنی و عترتی سطح استان خواهیم، داشت، تصویب برنامه جشنواره قرآنی در دو بخش قرآن و عترت با همکاری اعضای این شورا نیز در دستور کار است که در همین ایام برگزار خواهد شد.

وی در خصوص سه شنبه های مهدوی افزود: سه شنبه های مهدوی در ایام نیمه شعبان در ۲۰ مسجد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha