شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نگین حلقه بندگی

حوزه/ "نگین حلقه بندگی"، کتابی است درباره سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع) که در آن نویسنده به سبک خاصی با گزیده گویی و ساده نویسی، مخاطب را با ابعاد گوناگون این مهم آشنا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از بهترین کتاب ها در خصوص سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع)، کتاب "نگین حلقه بندگی" به قلم نویسنده توانا، مهدی قزلی است که انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۹۰ آن را به چاپ رسانده است.

این اثر در واقع جلد ششم از مجموعه کتابچه‌های «چهارده معصوم(ع)» است که در آن به شرح و بررسی دوران زندگی امام زین العابدین(ع) پرداخته شده است. این کتاب در فرم و قالب کوتاهه‌نویسی و ساده‌نویسی، نگاشته شده و بر سه محورِ امامت، ‌ مسائل فکری و عقیدتی مردم در آن دوره و فعالیت‌های مبارزاتی و تشکیلاتی امام سجاد(ع) در میان شیعیان متمرکز می باشد.

این گزارش می افزاید: در واقع کتاب" نگین حلقه ی بندگی" اثری است که با استفاده از هنر و سبک کوتاهه نویسی به رشته ی تالیف درآمده و نویسنده در آن کوشیده با کنکاش در گزیده هایی از سیره و سبک زندگی امام علی بن الحسین(ع) به واکاوی شخصیت و زندگی ایشان بپردازد و به این وسیله مخاطب عام به خصوص نسل جدید را با این حقیقت ناب به خوبی آشنا نماید.

همچنین لازم به ذکر است که دوران امامت سی و پنج ساله حضرت و نوع مبارزاتشان، همچنین سبک و شیوه ی بیان معارف از سوی ایشان آن هم در اوج خفقان دستگاه طاغوت اُموی پس از واقعه عاشورا، از جمله محورهایی است که مهدی قزلی در این کتاب ارزشمند و خواندنی بدان پرداخته و از این آزمون سربلند بیرون آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha