یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: سال ۹۹ در واقع سال صبوری و سال عزت و اقتدار ملت ایران هم بود به خاطر اینکه ما گرچه از طرف دنیا تحریم بوده و تحت فشار بودیم اما با همه فشارهایی که داشتیم روی پای خودمان ایستادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های امروز نماز جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و  میلاد امام سجاد (ع) و ضرورت توجه به صحیفه سجادیه و بهره گیری از این دریای نورانی،اظهار داشت: روایتی از امام سجاد علیه السلام درباره قول حسن داریم که آثار و برکاتی از جمله افزایش مال دنیا، توسعه رزق، طول عمردارد و انسان را در بین خانواده محبوب می کند و اثر اخروی آن نیز این که انسان را وارد بهشت می کند.

وی افزود:  یکی از موضوعات لازم به توجه یادواره ۴ هزار شهید استان یزد است که در دهم فروردین ماه برگزار می شود و ابتکاراتی دست اندرکاران کمیته های برگزاری این جریان داشته اند مبنی بر خدمت گزاری به محرومان و توسعه خدمات فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی، معیشتی و پزشکی به مردم که شایسته تقدیر بوده و اقدامی ماندگار و الگویی ارزشمند برای بهره گیری در سایر فعالیت ها  است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک و شادباش سال جدید و نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد:  باید نگاهی به سال گذشته داشته باشیم و راه رفته، پیشرفت ها و نواقصی که رخ داده را مورد توجه و بازیابی قرار دهیم و به شکلی واقع بینانه و با برنامه برای آینده نیز هدف گذاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی افزود: در سال ۹۹ ما همچنان بیماری کرونا را داشتیم و بسیار متأسفیم و بیش از ۶۰ هزار جانباخته همه را اندوهگین ساخت که تعدادی از این عزیزان شهدای سلامت بودند و طبعا ملت ما در همه استان ها با این موضوع درگیر بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: ما در کنار این مسائل در سال همبستگی ملی و سال مواسات و مبارزه با ویروس کرونا از ناحیه مردم و دولت حمایت استثنایی مقام معظم رهبری را شاهد بودیم  که باید از نیروهای جهادی و کادر درمان نیز برای ایثارگری و ارائه خدمات مؤثر کمال تشکر را داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: امروزه سبک جدیدی از زندگی را بعد از وقوع این بیماری در جامعه می بینیم و در رابطه با اجتماعات عبادی، سیاسی و اجتماعی و ۲۲ بهمن ماه متفاوتی را شاهد بودیم و جا دارد از مردم عزیز و ملت ایران برای همدلی و حضور همیشه در صحنه در تمام عرصه ها با وجود همه محدودیت ها قدردانی شود ملتی که در کنار این همگامی و هنرمندی داغ حدودبیش ۶۰ هزار نفر را تحمل کردند .

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بیان کرد: از دیگر موضوعات سال ۱۳۹۹ ترور بزدلانه شهید هسته ای دانشمند شهید فخری  زاده بود و از دست دادن دو شخصیت استثنایی و عمار گونه انقلاب، آیت الله محمد یزدی و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، و همچنین تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها از سوی مجلس را داشتیم که مورد استقبال رهبر معظم انقلاب و مردم ما قرار گرفت و اقدامی شایسته در مقابل بدعهدی های دشمن بود.

سال ۹۹ سال صبوری ملت ایران

وی تصریح کرد: از طرف دیگر در این سال همچنان ضعف مدیریت اجرایی را نیز شاهد بودیم و سال صبوری ملت  بود که به هر حال بعضی از مشکلات اقتصادی مردم قابل حل بود مثل جریان مایحتاج ضروری از جمله گوشت و مرغ  و...که باید در این زمینه توجه بیشتری می شد و سال ضعف وادادگی در برابر دشمن را هم از سوی بعضی از دست اندرکاران کشور را هم داشتیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: سال ۹۹ در واقع سال عزت و اقتدار ملت ایران هم بود به خاطر اینکه ما گرچه از طرف دنیا تحریم بوده و تحت فشار بودیم اما با همه فشارهایی که داشتیم روی پای خودمان ایستادیم و ایران در وسط آتش به فرمان الهی «بَرْدًا وَسَلَامًا» شد و ما در عراق پنج شش تا نیرو بیشتر نداریم اما در مقابل ۱۳۵ هزار نیروی آمریکایی ایستادیم و آن ها را به کمک خود مردم عراق و نیروهای بسیجی به عقب راندیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: در یمن هم گرچه نیرویی نداریم، اما فکر راهبردی امام در آنجا حاکم است و در سوریه هم همچنین ما موفق بوده و پیروز شدیم و این  نقاط قوت به برکت همت بلند اداره های پولادین این کشور به ویژه مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه پاسداران و امنیتی است.

وی یادآور شد:ما در سال گذشته هم چنان گرفتار جریان برجام بودیم  و همه ما باید بدانیم هر وقت شرط دشمن را بپذیریم یا منتظر شرط گذاری دشمن باشیم آن زمان باختیم، اما هر زمان برای دیگران شرط بگذاریم، پیروزیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: در بخش مرکزی یزد نیز از برنامه های مهم در سال آینده تقویت امنیت، توجه به خدمات سلامت و الحاق طرح هادی روستا به شهدای فهرج هست که باید مورد توجه باشد و ما در بخش مرکزی از نظر اشتغال تقریبا بامشکل خاصی روبرو نیستیم و خوشبختانه ۹۴۰ هکتار گلخانه، صنعت آجر، نیروگاه برق و برخی از واحدهای صنعتی فعال و توانمند را در بخش مرکزی داریم، انجام پروژه روشنایی روستاها را داشتیم که خیلی خوب بوده است و به هرحال یکی از درخواست هایی که مورد توجه این بخش است کمربند سبز  است که باید در بخش مرکزی هم اجرا شود آن هم با درختان میوه دار و این اقدام مؤثر لازم به پیگیری جدی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha