پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه دولت چند ماه آخر فعالیت خود را با تمام توان خدمت کند، گفت: امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید مراقب دلال‌بازی‌ها باشیم، مطرح کرد: زمانی که میزان سود فرد دلال، بیشتر از تولید کننده باشد، سرمایه گذاران نیز سرمایه های خود را به جای تولید به سمت مسکن، طلا و خودرو می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسملین حبیب‌الله شعبانی‌، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از مصادیق رعایت تقوا محاسبه اعمال و رفتار هر فرد توسط خود اوست.
وی با اشاره به آغاز سال نو، بهار را فرصتی برای تامل انسان در خصوص هستی و نقش خداوند در عالم هستی دانست و گفت: خوب است که در این روزهای آخر سال، وضعیت معنوی خود را مورد بررسی قرار دهیم و با استفاده از ایام مبارک پیش رو همچون ماه شعبان، و توسل به اهل بیت(ع) به پاک سازی آلودگی ها از وجود خودمان بپردازیم.
نماینده ولی فقیه در همدان یکی از بزرگترین مشکلات در سال ۹۹ را شیوع ویروس کرونا برشمرد و خاطر نشان کرد: به واسطه این بیماری اثرات اقتصادی و مشکلات معیشتی بسیاری برای مردم به وجود آمد که امیدواریم در سال جدید ضمن ریشه کن شدن این بیماری، شاهد تحقق رونق اقتصادی در کشور باشیم.
وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا، کاهش روابط اجتماعی و خانوادگی و صله رحم بود، مطرح کرد: از آنجا که طبق تصمیم ستاد کرونا امکان سفر به برخی از مناطق در عید امسال وجود دارد، از مردم می خواهیم تا در دید و بازدید های عیدانه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی سنت حسنه صله رحم را به جا بیاورند.
امام جمعه همدان افزود: نباید فراموش کنیم که عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی زمینه شیوع موج چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت و قطعا خسارت های زیادی به کشور وارد خواهد کرد که از جمله آن می توان به تعطیلی مراسم های ماه رمضان در ماه آینده اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مساجد محل ذکر الله هستند، خاطر نشان کرد: مساجد و مراسم های مذهبی محل جذب رحمت الهی هستند، بنابراین باید مراقب باشیم تا با عدم رعایت مسائل بهداشتی بار دیگر این فرصت را از دست ندهیم.
وی با تقدیر از اقدامات و مجاهدت های کادر درمان در طول یک سال گذشته، گفت: با وجود آنکه کرونا با مشکلاتی در کشور همراه بود، اما شاهد خلق صحنه های زیبایی در کشور همانند کمک های مومنانه و خدمات‌رسانی به اقشار محروم جامعه بودیم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ به منفی یک درصد رسید، یادآور شد: از دلایل اصلی به وجود آمدن این مشکل هم می توان به شیوع کرونا اشاره کرد و هم تحریم‌هایی با فشار حداکثری که از سوی دشمن وارد شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز در حالی خود را در فضای رسانه ای طرفدار مذاکره اعلام می‌کند که بدعهدی در مذاکرات برجام توسط همین کشور بوده، گفت: سیاست آمریکا همان سیاست قبلی است، شاید برنامه ریزی ها متفاوت باشد اما مبنا غیر قابل تغییر است.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه تبلیغات اخیر آنها در خصوص انجام مذاکره تنها برای اختلاف‌اندازی در بین مسئولان است، یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان و بدبین کردن مردم نسبت به حاکمیت است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن اعتراف دارد که فشار حداکثری علیه ملت ایران پاسخ نداده، عنوان کرد: مسئولان نباید وارد این فضای رسانه ای شوند و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با تدبیر به دنبال خنثی سازی تحریم ها باشند.
نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه دولت فعلی شش ماه آخر فعالیت خود را باید با تمام توان خدمت کند و تدبیر داشته باشد، ابراز داشت: به گفته خود مسئولان در عرضه کالاهای اساسی امروز مشکلی نداریم تا حدی که سه برابر نیاز شهر همدان، مرغ تولید و توزیع شده، اما آنچه ضروری است توجه به شبکه توزیع و رفع مشکل آن است.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ همچون راه اندازی پتروشیمی در شهر همدان، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات وجود نوسانات قیمت ارز در کشور بود چرا که اگر قیمت ارز روز به روز تغییر کند در وضعیت زندگی و معیشت مردم و کارخانه‌ها تاثیرگذار است.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید مراقب دلال‌بازی‌ها باشیم، مطرح کرد: زمانی که میزان سود فرد دلال، بیشتر از تولید کننده باشد، سرمایه گذاران نیز سرمایه های خود را به جای تولید به سمت مسکن، طلا و خودرو می‌برند.
وی در پایان با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: هر جا سپاه احساس کرد کشور به خدمت رسانی و یاری نیاز دارد با قدرت ورود پیدا کرده است، لذا حضرت آقا نیز در پیام اخیر خود بر استمرار این راه با قوت بیشتر تاکید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha