چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان گفت: امام راحل باور داشتند که تولی و پیوند دوستی با یهود و نصارا امکان پذیر نیست و آیات مرتبط با تبری از اهل نفاق و کفر را عامل بودند؛ ایشان در این راه از احدی خوف نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در پیام تصویری به اولین گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد منتخب شهر مقدس قم با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه که امروز در سالن همایش های شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: یقیناً صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه، خزانه ای علمی و معنوی برای ماست.

وی افزود: اگر قرآن کلام خالق با مخلوق است، دعا سخن مخلوق با خالق است.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: متأسفانه هم قرآن، هم نهج البلاغه و هم صحیفه سجادیه آن گونه که باید در جامعه ما مورد توجه و بهره برداری قرار نگرفته اند.

وی گفت: حضرت امام تعلق خاطر و پیوند مستحکمی هم با قرآن داشتند و هم با دعا؛ ایشان در دوران قبل از تبعید دو بار مفاتیح الجنانشان عوض شد و مفاتیح نو نیاز پیدا می کردند و این حاکی از این بود که امام ارتباط مستمری با ادعیه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تصریح کرد: امام خمینی رحمة الله علیه در سخنرانی ها و مخصوصاً در درس های اخلاقشان مردم و طلاب را به ادعیه توجه می دادند.

وی افزود: حضرت امام در هر روز چند جزء از قرآن کریم را تلاوت می فرمودند؛ مجموعه مواضع و رفتارهای ایشان تماماً برگرفته از قرآن بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشت: امام باور داشتند که تولی و پیوند دوستی با یهود و نصارا امکان پذیر نیست و آیاتی که مرتبط با تبری از اهل نفاق و کفر بود را عامل بودند و در این راه از احدی خوف نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha