دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخوانی

منتقد و مدرس ادبیات داستانی گفت: بی شک یکی از شاخصه های مهم رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه ای، ترویج فرهنگ کتابخوانی در آن است.

سید مرتضی حسینی شاه ترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه ابرازداشت: بیش از یک سال است که کشور ما و بسیاری از جوامع دیگر، درگیر ویروس کروناست و امسال هم تعطیلات عید نوروز به جهت ممانعت از شیوع بیشتر این ویروس، تأکید شده که به مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی نرویم و لذا در این شرایط یکی از بهترین و مفیدترین کارها، مطالعه کتاب های ارزشمند و پرمحتواست.

وی افزود: خوشبختانه در چنین ایامی برخی از نویسندگان و یا چهره های فرهنگی اقدام به معرفی و پیشنهاد کتاب به علاقه مندان می کنند که این رویه و سنت خوبی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی گفت: معرفی و شناساندن کتاب ها در بستر فضای مجازی و به طور کلی رسانه، یکی از مؤثرترین راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که امیدواریم در این زمینه اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی همچنین صدا و سیما همکاری و مشارکت بیشتری هم داشته باشند.

شاه ترابی همچنین با بیان این که یکی از شاخصه های مهم رشد و توسعه فرهنگی جامعه، ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین اقشار و سنین مختلف است، ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله در سال ۱۴۰۰ ضمن رفع معضل ویروس عالمگیر کرونا، شاهد رونق فعالیت های فرهنگی به خصوص کتاب و کتاب خوانی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha