چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله شیخ حسین الراضی روحانی شیعه عربستان

حوزه/ مارس ۲۰۲۱ میلادی، پنجمین سالی است که آیت الله شیخ حسین الراضی روحانی شیعه عربستان و متفکر اسلامی بازداشت شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مارس ۲۰۲۱ میلادی، پنجمین سالی است که شیخ حسین الراضی روحانی شیعه عربستان و متفکر اسلامی در پی موضع گیری و سخنرانی در خصوص آزادی عقیده و بیان بازداشت شده است.

شیخ الراضی مدت ۵ سال در زندان هولناک رژیم آل سعود که با کوتاهی، محرومیت، تهدید و انتقامجویی همراه است، به سر می برد و با وجود شیوع ویروس کرونا و نبود خدمات، زندگی وی در خطر است و باید آزاد شود.

آیت الله الراضی به دلیل دفاع از حقوق بشر و مطالبه عدالت، مخالفت با ظلم و تعرض، بازداشت های خودسرانه، جنگ های بیهوده و تجاوزگرانه، کشتار و ویرانی، به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.

رژیم آل سعود برای انتقامجویی از نقش، دیدگاه ها و موضع گیری های شیخ الراضی در یاری مظلومان جهان، عامدانه وی را از سخنرانی دینی محروم کرده است.

حمایت از شهید النمر، ملت یمن و حزب الله لبنان

فعالیت های وی مربوط به سخنرانی و آگاهی بخشی مردم نسبت به حقوق و وظایفشان بود. در پی ایراد خطبه نماز جمعه و موضع گیری در خصوص مسائل داخلی و منطقه ای؛ از جمله محکومیت اعدام شهید آیت الله نمر باقر النمر، بار ها احضار شد.

شیخ الراضی در سخنان خود نسبت به شیخ نمر موضع شجاعانه گرفت و از ملت یمن در مقابل تجاوز ائتلاف سعودی حمایت کرد و این تجاوز را محکوم نمود و خواستار توقف جنگ علیه یمن و یمنی ها شد.

وی همچنین خواستار خروج نیرو های "سپر جزیره" از بحرین شد و قرار گرفتن حزب الله لبنان در لیست تروریسم را محکوم کرد و نقش حزب الله در مقابله با اشغالگری را ستود.

تلاش مقامات سعودی برای از بین بردن تأثیر آیت الله الراضی بر مناطقه شیعه نشین

مقامات سعودی برای از بین بردن صدا و تأثیر امام جماعت مسجد رسول اعظم (ص) در شهر عمران شیخ الراضی بر منطقه شیعه نشین قطیف و احساء، وی را به ۱۳ سال زندان محکوم می کند.

رژیم آل سعود با این اقدام، بر عمق تبعیض طایفه ای و دینی علیه شیعیان و علمای شیعه تأکید دارد، به گونه ای که آن ها را از عمل به نقش رسالتی خود منع می کند و به شیوه های مختلف برای مسکوت کردن آنها تلاش می کند.

آیت الله الراضی در مقابله با طغیانگری آل سعود و افکار تروریستی و وهابی آن، مسیر شهید آیت الله نمر باقر النمر را پیمود و در مقابل ظلم و طغیانگری و انتقامجویی رژیم ایستاد و مسیر خود را از شهر العمران و مسجد رسول اعظم (ص) آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha