شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازار غذای حلال سنگاپور را جوانان مسلمان به پیش می‌برند

حوزه/ یک تحقیقات که توسط شرکت کرسنت ریتینگ انجام شده است نشان داد که بازار غذای حلال در سنگاپور در سال ۲۰۱۹ به واسطه جوانان مسلمان در حدود ۱ میلیارد دلار سنگاپور برآورد شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از salaamgateway، بر اساس مطالعه‌ای  به واسطه شرکت کرسنت ریتینگ «رده بندی هلال ماه» انجام شده است،  بازار غذای حلال در سنگاپور در سال ۲۰۱۹  میلادی به واسطه فعالیت جوانان مسلمان در حدود ۱ میلیارد دلار سنگاپور (۷۴۵ میلیون دلار) برآورد شده است.

طبق تحقیقات که توسط شرکت متخصص در سفرهای گردشگری اسلامی انجام شده، تخمین زده شده که  ۷۰۰ میلیون دلار سنگاپور توسط ساکنان و مابقی توسط بازدید کنندگان مسلمان در این کشور هزینه شده است.

فاضل بهاردین ، ​​مدیرعامل کرسنت ریتینگ در این باره به خبرنگاران گفت: طبق مدل‌سازی داده‌های مختلف (داده های رفتار مصرف کننده، ورودی نظر سنجی ، تعداد جمعیت و غیره) این نتایج را به دست آوردیم. این یک فرمول ساده نیست بلکه یک مدل پیچیده از مجموعه داده های مختلف است. این بهترین تخمین ماست.

وی ضمن بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، بازار غذای سنگاپور مختل شده خاطرنشان کرد: اما برآوردها نشان دهنده پتانسیل‌های کوتاه‌ مدت تا میان مدت بازار داخلی پس از کرونا هستند.

این مطالعه نشان داده که جوانان و مسلمانان نسل جدید نیروی محرکه اصلی رشد بخش بازار غذال حلال هستند. این جوانان در رده‌های سنی ۲۵ تا ۴۰ سال سن ، ۲۴٪ از جمعیت محلی سنگاپور را تشکیل می‌دهند و سرانه هزینه سالانه آنها ۱۱۱۱ دلار سنگاپور است.

طبق نتایج دومین جمعیت مهم سنگاپور افراد ۴۱-۵۵ ساله هستند که بیشتر از این جوانان هزینه می‌کنند و سرانه‌ای حدود ۱۲۱۴ دلار سنگاپوری دارند. آن‌ها ۱۹% جمعیت محلی مسلمان این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است، مسلمانان حدود ۱۴٪ از ۶.۲ میلیون جمعیت سنگاپور را تشکیل می‌دهند.  هر چند که به نظر می‌رسد این کشور جنوب شرقی آسیا از اقلیت مسلمان کمی برخوردار است اما دارای یک اکوسیستم حلال قوی می‌باشد. و طبق اطلاعات کرسنت ریتینگ کشور سنگاپور با شاخص اقتصاد جهانی بالا و استحکام اکوسیستم غذایی حلال پس از مالزی در رتبه بعدی اقتصاد حلال موفق قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha