جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی همه جانبه از تولید ملی، تصریح کرد: رسیدن به اهداف مدنظر در شعار سال نیازمند حمایت، جدیت و پشتکار مردم و مسئولین است.

 حجت الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" گفت: شعار سال که همه ساله از سوی مقام معظم رهبری و با ملاحظات گوناگون و شرایط و نیازهای کشور اعلام می شود باید سرلوحه کار و عمل همه ما قرار گیرد. این نامگذاری در واقع نقشه راه کشور در طول یکسال آینده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال"تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" در واقع معاش مردم را مد نظر قرار داده اند، افزود: اگر با همت مردم و مسئولین این شعار محقق شود، قطعا اوضاع معیشتی مردم بهبود می یابد و وقتی وضعیت معیشت بهبود پیدا کرد، شرایط برای بهبود وضعیت فرهنگی، دینی و اعتقادی حاکم بر جامعه هم آماده خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با تاکید بر ضرورت پشتیبانی همه جانبه از تولید، خاطرنشان کرد: رسیدن به اهداف مدنظر در شعار سال نیازمند حمایت، جدیت و پشتکار از سوی مردم و مسئولین است.

امام جمعه رهنان افزود: آنچه از طرف مردم باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، مسئله حمایت از تولید ملی است و همانگونه رهبر انقلاب فرمودند اگر تعصبی که برخی نسبت به تعدادی از باشگاه های ورزشی دارند، به کالای ایرانی داشتند، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شد، لذا مردم باید در خریدهای خود توجه به تولید ملی داشته باشند و آنقدر به کالای ایرانی اهمیت بدهیم تا این امر به فرهنگ تبدیل بشود.

وی، وظیفه مسئولین را با اهمیت دانست و گفت: مسئولین باید در زمینه تبلیغ، ترویج و تسهیل تولید کالای ایرانی همت مضاعف داشته باشند و از طرف دیگر با جلوگیری از واردات کالاهای مشابه به کشور، تولید ملی را تقویت نمایند.
حجت الاسلام محمدی کنار گذاشتن قوانین دست و پاگیر و مانع رونق تولید، حمایت از کار آفرینان، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان، موکول کردن اخذ عوارض و مالیات از واحدهای تولیدی و کارگاهها و کارخانه های بعد از آنکه به مرحله تولید و سودآوری رسیدند را از راه های تحقق شعار امسال دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا انگیزه را به جامعه تولید کننده تزریق نماییم و اگر اینگونه شد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، طبق برآوردها و ارزیابی های جوامع علمی، اقتصاد ایران قابلیت تبدیل شدن به دوازدهمین اقتصاد برتر دنیا را دارد و این امر محقق شدنی است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha