دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد صابر جعفری

حوزه/دبیر شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: شعار و اولویت همایش ۱۴۰۰ دکترین مهدویت «طرح کلی دین، حرکت انبیا از آغاز تا انجام» است و فعالیت های علمی حول این محور تهیه شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدصابر جعفری امروز در آیین افتتاح شانزدهمین همایش بین المللی مهدویت که در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، اظهارکرد: برای برگزاری همایش شانزدهم، نشست ها و جلسات متعدد اندیشه ورز و اتاق های تولید فکر را دایره کرده ایم تا به یک گفتمان مشخص که همان گفتمان سازی مهدویت است برسیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بخشی از جلسات اندیشه ورز با موضوع تعیین سرفصل ها به صورت متنی و پیرامون موضوع مهدویت برگزار شد و سپس سرفصل ها تدوین گردید و فرخوان همایش به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی اطلاع رسانی شد.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: مقالاتی از کشورهای مختلف از جمله؛ کانادا، استرالیا، سوریه، عراق، ایران، افغانستان و چند کشور دیگر به دبیرخانه همایش رسید که امروز منتخبین آن از سوی نویسندگان ارائه می شود.

وی اظهار کرد: این همایش تلاش دارد تا فراتر از بحث تهیه و انتخاب مقالات، «گفتمان سازی» مهدویت را در بین مراکز مختلف علمی دنبال کند.

دبیر همایش شانزدهم با بیان اهمیت زمینه سازی تحقق دولت عظمای امام عصر (عج) یادآور شد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این زمینه سازی را به عنوان یک هدف و آرمان دنبال کرده و دنبال می کنند.

وی افزود: همایش بین المللی دکترین مهدویت با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی به دنبال آن است تا فراتر از بحث مقالات مرتبط با موضوع مهدویت و ارائه آن ها، بحث مهم «گفتمان سازی مهدویت» را پیگیری کند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه بیان داشت: همایش شانزدهم همچنین با تقدیر از برخی نخبگان علمی، مهدی یاوران، خانواده معظم شهدا و برخی اعضای فعال جبهه مقاومت همراه خواهد بود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha