جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه نباید برای رفع مشکلات به دشمن امیدوار باشیم، گفت: دشمن گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد و این خودمان هستیم که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های داخل، مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و تبریک آغاز سال نو، اظهار داشت: نامگذاری شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسائل اقتصادی است که در طول ده سال گذشته نیز بر این موضوع بارها تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان فارغ از شعار زدگی و چاپ بنر، باید با انسجام و اقدامات جدی به دنبال تحقق شعار سال باشند، گفت: اگر واقعا به دنبال آن هستیم تا مشکلات حل شود، باید همه مسئولان نسبت به شعار سال توجه جدی داشته باشند و به جای آنکه در حد شعار و یک دستور بماند، باید اقدامات جدی و لازم در راستای تحقق آن را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین موانع بر سر راه تولید، وجود قوانین متورم است، مطرح کرد: امروز لازم است تا مجلس انقلابی نسبت به اصلاح قوانین به نفع حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان اقدام کند.

وی افزود: ورود در عرصه تولید در شرایط فعلی، یک جهاد اقتصادی است، چرا که این افراد با وجود آنکه می‌توانستند، سرمایه خود را در بازار دیگری وارد کنند و اقدام به دلاّلی با سود بیشتر کنند، اما وارد میدان تولید و کمک به اقتصاد شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه سیاست اقتصادی کشور باید به نفع تولید باشد، خاطر نشان کرد: در عرصه تولید باید هم نگاه خود را به بازار داخل معطوف کنیم و هم به بازار منطقه توجه داشته باشیم، که البته در این راه نیازمند همراهی و حمایت همه مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای رفع مشکلات به دشمن امیدوار باشیم، یادآور شد: دشمن گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد و این خودمان هستیم که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های داخل، مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مبارزه با مفاسد و رانت خواری‌ها را از دیگر راه‌های تحقق شعار سال برشمرد و گفت: باید بتوانیم با اقدامات خود، انگیزه را در بین تولید کنندگان افزایش دهیم و برخورد قاطع با مفاسد و رانت خواری‌ها از مصادیق این افزایش انگیزه است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات تولیدی‌های استان همدان، اظهار داشت: مسئولان استانی باید در گام اول نسبت به شناسایی مراکز و تولیدی‌های دارای مشکل اقدام کنند و سپس به صورت جدی در رفع مشکلات هر واحد فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: به طور مثال یکی از واحدهای تولیدی در استان که آماده بهره برداری است، اما به دلیل برخی از مشکلات ده سال است که تعطیلمی‌باشد و لذا امیدواریم مسئولان استانی همت کنند و مشکل این واحد که ظرفیت اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر را دارد، برطرف کنند.

وی با دعوت از خیرین برای ورود در عرصه کارآفرینی، مطرح کرد: همانند دوران دفاع مقدس که همه ملت وارد عرصه جهاد شدند، امروز نیز همان میدان آماده است، با این تفاوت که آن روز جهاد، در میدان جنگ بود و امروز جهاد در عرصه اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه باید کشور به سمت تولید و حمایت از تولید حرکت کند، گفت: ما همان ملتی هستیم که با وجود آنکه تمام دنیا در مقابل ما ایستاده بودند، با دستان خالی آنها را شکست دادیم و به پیروزی رسیدیم، بنابراین امروز هم با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم باز هم به موفقیت در این میدان دست پیدا کنیم.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از مسئولان خواست تا با اعتماد به جوانان، شرایط ورود در میدان مدیریت را برای آنها فراهم کنند و خاطر نشان کرد: صرف اینکه یک روز را به نام جوانان نامگذاری کنیم و از آنها تقدیر کنیم کافی نیست، بلکه باید به صورت جدی مشکلات جوانان را درک و به آن رسیدگی کنیم، مشکلاتی چون ازدواج و اشتغال که امروز جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت(عج)، بر لزوم برگزاری جشن‌های این روز تاکید کرد و گفت: در این روز همه باید متوجه شادی مردم ما شوند و همانند ایام محرم که تمام کوچه‌ها و خیابان‌ها نمادی از عزاداری دارند، در این روز هم باید نماد شادی در هر نقطه‌ای از شهر مشاهده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha