پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه / امام جمعه موقت تبریز گفت: مسئولان از دیدن صف‌های خرید مرغ خجالت بکشند، شایسته نظام نیست که مردم برای خرید مرغ صف ببندند؛ این مشکل سریعاً باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز که با رعایت ‍‍‍‍‍ پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: ماه شعبان،ماه پیامبر اکرم (ص) است؛ اعمال ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای است که انسان از ضیافت و مهمانی معنوی ماه رمضان بهره مند شود.

وی افزود: ادیان آسمانی گذشته از آمدن امام زمان (عج) خبر داده‌اند و این موعود زنده است و به مصلحت خدا ظهور خواهد کرد. غایب شدن ایشان، آزمایش انسان‌ها و ارتقای ظرفیت‌ها و استعدادها است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در تاریخ آمده برخی پیامبران از جمله حضرت یونس (ع)، موسی (ع) و… مدتی غایب شده و بعد از مصلحت خدا ظهور کردند. در روایات اهل سنت هم بر ظهور ایشان تصریح شده است.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص وظایف منتظران مهدی موعود (عج) نیز افزود: منتظران ظهور امام زمان (عج) باید در حد توان معرفت و شناخت نسبت به ایشان را افزایش دهند. هر کسی بدون شناخت و معرفت نسبت به امام عصر خویش بمیرد، با جاهلیت می میرد.

وی ادامه داد: منتظران واقعی از گناهان دور می‌شوند و خود را برای سربازی ظهور، آماده می‌کنند. انتظار فرج به معنی راضی نشدن به شرایط موجود و تلاش برای ایجاد وضعیت ایده آل در جامعه و فرد است.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص سال جدید نیز گفت: سال جدید مقارن با شعبان و میلاد امام زمان (عج) و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم. سالی که نکوست از بهارش پیداست، اول و آخر امسال با میلاد امام زمان (عج) شروع و پایان می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید نیز گفت: بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب نقشه راه گشای آینده این مملکت است. گله مندی ایشان از عملی نشدن شعار سال قبل در برخی موارد یعنی اینکه همه باید تلاش کنند تا نواقصات را رفع کنند.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص رونق تولید افزود: مسئولین باید موانع تولید را رفع کنند و جلوی واردات قاچاق را بگیرند. با قطع کردن دست‌های واسطه گران تولید، مبارزه با فساد به صورت جدی انجام گیرد. اصلاحات نظام بانکی با برنامه جامع و احساس مسئولیت بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص صف مرغ نیز اظهار کرد: مسئولان از دیدن صف‌های خرید مرغ خجالت بکشند، شایسته نظام نیست که مردم برای خرید مرغ صف ببندند؛ این مشکل سریعاً باید برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در مورد انتخابات خرداد ماه هم گفت: باید تازه‌نفس‌ها به بدنه مدیریتی کشور تزریق شود. حضور حداکثری مردم در انتخابات از حیث بین المللی برای کشور مهم است. دشمن در رسانه‌های خود با هزینه‌های میلیاردی، می‌خواهد نظام دینی را ناکارآمد نشان می‌دهند.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید به توانمندی‌های داخلی و جوانان معتقد باشد و اعتقاد به فرهنگ اقتصاد مقاومتی داشته و با شناخت مشکلات کشور، در جامعه امید ایجاد کند. رئیس جمهور آینده باید برنامه جامع برای اقتصاد کشور و تقویت پول ملی داشته باشد.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: کاندیداها برای دو چند رأی بیشتر، دو گانگی در کشور ایجاد نکنند. ناظران، مردم، مجریان و کاندیداها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، مردم ما اخلاق را در هر حیطه رعایت می‌کنند.

وی در خصوص برجام هم اظهار کرد: نباید فریفته دشمن شویم. تنها راه نجات دهنده در موضوع برجام، رهنمودهای حضرت آقاست که فرمودند باید تحریم‌ها را بردارند. به دشمنان می گویم که هیچ غلطی نتوانستید بکنید و نخواهید توانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی دست خودمان است. برخی مشکلات به تحریم‌ها ربطی ندارد و مربوط به برخی سهل انگاری‌ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha