دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدصادق کفیل

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: هر فرد و مجموعه‌ای تا درگیر خود و شاخص‌هایش است، از ظهور فاصله دارد، لذا سرمایه اصلی منتظران برای حرکت در مسیر ظهور امام زمان(عج) همدلی و همراهی است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت «مواسات و همدلی برای ظهور» اظهارکرد: نظام ظهور، نظام حرکت و تلاش است، ظهور یعنی پویایی و تکاپو و موضوعی جریان ساز در کل عالم؛ اتفاقی که با ظهور امام عصر(عج) رخ می دهد تغییر زمین به عنوان اثر وضعی آن است. اگر بخواهیم این اتفاقات رخ دهد شاخص همه این موفقیت ها وجود یاران است از این رو، برای آنکه ظهور رخ دهد باید آمادگی باشد و یاران وجود داشته باشند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: شاید این سوال مطرح شود که در نظام حیات این دنیا، چه بسا یاران و منتظرانی باشند، پس چرا ظهور رخ نداده است؟ در پاسخ باید گفت: در بحث یاری و آنچه سرمایه گذاری می کنیم برای همراهی با امام عصر(عج)، باید مبتنی بر دغدغه همدلی باشد به هر مقداری منتظران امام عصر(عج) با هم یکرنگ و همدل و هم‌جهت باشند، چون افق و هدف‌شان یکی است به طور واضح ظهور نزدیک تر می شود.

وی بیان کرد: از مهمترین عوامل و موانع ظهور امام مهدی(عج)، علی رغم تکثر محبان، با هم نبودن و همدل نبودن آنها است. مهمترین و اساسی ترین برنامه شیطان و جریان طاغوت ایجاد اختلاف و دوئیت در یاران امام عصر(عج) است.

حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: در بحث مهدویت، گاهی نسبت به ظهور دعا می کنیم و سخن از یاری و برنامه ریزی و … داریم اما اگر واقعا همدل و هم‌جهت شدن، شاخص یاران باشد و همه با هم برنامه ریزی کنند به ظهور نزدیک می شویم، چنان که قرآن می فرماید: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا». یعنی حتی اگر می خواهید با خدا ارتباط برقرار کنید همه با هم بیایید و هیچ فاصله ای نداشته باشید.

ضرورت حذف «من» از فرهنگ انتظار

وی افزود: همچنین در قرآن تصریح شده وقتی بهشتی ها وارد بهشت می شوند «نَزَعْنا ما فِی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍ» دلهایشان از غل و کینه بری است یکی از مهمترین اقدامات برای زدودن این غل از حرکات مهدوی و انتظار منتظران امام عصر(عج) حذف «من» است اساساً ابزار شیطان دوئیت ها است که در مقابل آن با حذف «من» و جدا شدن از خود می توان رنگ الهی گرفت.

به میزان درگیر بودن به «من» از ظهور فاصله می گیریم

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه هر فرد و مجموعه ای تا درگیر خود و شاخص هایش است، از ظهور فاصله دارد، ابراز کرد: مانع اصلی همدلی، به خود مشغول بودن است. همدلی به طور طبیعی در نظام خانواده و حیطه های اجتماعی باید غلبه داشته باشد از وجوه انتظار زمینه ساز این است که در مسیر ظهور همدل باشیم.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه انسان منتظر، دگربین است، گفت: انسان منتظر مشکل دیگری را مشکل خود می داند، وقتی از حذف من سخن می گوییم یعنی شان و جایگاه ما همگی حذف می شود و انسان رابطه اش را بر اساس امام تعریف کند، اگر پیوند اینچنینی با امام برقرار کردیم موانع ظهور را در خود برطرف کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی نسبت به دیگران برای آن است که دیگران را مامومِ امام زمان خود نمی دانیم در حالی که بنابر آموزه های مهدویت، در ولایت، شیعه و محب بودن اصل اساسی دیدن مشترکات است اما متاسفانه برخی منتظر هستند با دیدن کوچکترین اختلاف نظر و سلیقه از هم جدا شوند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha