پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بدون تغییر و اصلاح نگاه مسئولان به ویژه در رابطه با ضرورت توجه به داخل و حل مشکلات آن، نمی توان از تولید، حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سایه حکمت و دقت نظر والای خویش در انتخاب عناوین سال ها، امسال به طور ویژه بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع بر سر راه آن تأکید کردند، ابراز داشت: همچنان یکی از اصلی ترین مشکلات کشور ما ناظر به مباحث پیرامون تولید ملی و حمایت از کالای ساخت داخل است و تا این نگرانی و دغدغه رفع نشود، نمی توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که مشکل اقتصادی کشور ما، ریشه در درون دارد و لذا به منظور رفع آن می بایست عزم و اراده جدی در سطح ملی و به ویژه در بین مسئولان به وجود آید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: در وضعیت کنونی متأسفانه، مراکز تولیدی و کارخانجات آن گونه که باید و شاید نقش آفرین نیستند و از همه ظرفیت خود بهره نمی برند که بخشی از این مشکل برمی گردد به این که حمایت لازم از واحدها و کارگاه ها و کارخانه های تولیدی صورت نمی گیرد و از سوی دیگر نیز موانعی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که جلوی فعالیت مؤثر و مفید آن ها را می گیرد.

 وی با بیان این که چنانچه پشتیبانی های لازم از تولیدکنندگان به عمل آید و نیز تسهیلات مناسبی در اختیار آن ها قرار گیرد، شاهد رونق و تحول بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود، ابراز داشت: متاسفانه گاهی اوقات این تسهیلات و حمایت ها به جای این که به سمت تولیدکنندگان واقعی سوق یابد، در روابط حزبی و قومی و قبیله ای مصرف می شود که این واقعاً دردآور است.

عضو خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: بدون تردید، یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید، واردات بی رویه و نیز معضل کالای قاچاق، همچنین اخذ مالیات های بعضاً غیرمنصفانه از تولیدکنندگان واقعی است و حال آن که این مالیات ها باید از دلال ها و واسطه ها گرفته شود.

وی افزود: از دیگر موانع در این باره باید به عدم امکان صادرات کالاها و فقدان یک بازار مناسب برای توزیع کالای ساخت داخل اشاره کرد که اگر این موانع مرتفع گردد، شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha