پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار مجمع طلاب مازندرانی حوزه علمیه با حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه

استاد حوزه، وحدت و همدلی علما و روحانیت را عامل تقویت انقلاب، نظام اسلامی و جامعه روحانیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، رئیس و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب مازندرانی حوزه علمیه قم با حضور در مرقد و حسینه آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) با حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه در این دیدار با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ نیمه شعبان بر ضرورت نشر و گسترش معارف مهدوی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وحدت علما و روحانیت موجب تقویت انقلاب و نظام می شود

وی با بیان این که تأکید آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) همواره بر گرامیداشت دهه امامت و مهدویت بود، افزود: ایشان بیان می کردند که عظمت امام  زمان(عج) به گونه ای است که در یک روز و یک شب نمی گنجد و به همین دلیل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع ساری ده شب پیرامون معارف مهدوی سخنرانی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه ادامه داد: به برکت اهتمام و تلاش های چندین ساله آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) دهه غدیر از مازندران تأسیس و امروز جهانی شده است.

وی در ادامه با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) علاوه بر این که تدریس را به عنوان یک اصل مهم قرار داده بودند و در جایگاه مدرس رسمی حوزه قرار داشتند، در شکل گیری جامعه مدرسین در اوایل نهضت در دهه چهل نیز نقش آفرین بودند، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی علاوه بر مسائل علمی و مبارزاتی عنایت خاصی به تشکل های طلبگی داشتند.

 استاد حوزه با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) اهتمام جدی نسبت به تشکل های طلبگی داشتند، افزود: دارا بودن بالاترین تعداد نمایندگان در حوزه علمیه قم از سوی طلاب مازندرانی ها فرصت بسیار ارزشمندی است که بتوانند با همراهی، مراوده و رفت و آمد با علمای بلاد و به خصوص مازندران در جهت رفع مشکلات و همچنین تقویت حوزه و مسائل طلبگی بهره گرفت.

وحدت علما و روحانیت موجب تقویت انقلاب و نظام می شود

وی افزود: مرحوم آیت الله نظری نقل می کردند امام راحل می فرمودند اگر علمای ایران هر سال یکی دو بار دور هم جمع شوند، همین نشست، اجتماع و تجمع کمر ظالمین و طاغوت را می شکند  و موفقیت برای روحانیت می آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha