جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شکایت کارمند مسلمان گوگل از تبعیض و اسلام‌هراسی گسترده در این شرکت

حوزه/ کارمند مسلمان کشمیری می‌گوید در ۱۸ ماهی که به استخدام یکی از شرکت‌های مرتبط با گوگل در هندوستان درآمده است، به خاطر مسلمان بودن با تبعیض‌ها و برخوردهای نژادپرستانه و اسلام هراسی گسترده روبرو شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kmsnews، یک مسلمان کشمیری گفته است که هنگام کار در یکی از شرکت‌های وابسته گوگل در هند توسط کارمندان هندی مورد تبعیض قرار گرفته است.

مصاحبه با رسانه‌ها، زاهد شوکات، کارمند مسلمان گفته به مدت ۱۸ ماهی که به عنوان کارمند فروشنده «گوگل ایندیا» کار می‌کرده و مورد استخدام خدمات سرکو گلوبال، یک شرکت مرتبط با گوگل قرار گرفته است، با تبعیض‌های متعدد نژادپرستانه، اسلام‌هراسانه و ضدمسلمانی روبرو شده است.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من به عنوان یک استراتژیست آنلاین (مدیر حساب گوگل اد.ورد) برای تیم تبلیغات گوگل در هند کار می‌کردم.

زاهد می‌گوید که به دلیل هویت خود به عنوان یک مسلمان کشمیری مورد تبعیض قرار گرفته است و در دوره های مختلف ارشدهای سازمان از او توقعات بی‌جا داشته‌اند. زاهد گفت: من اغلب توسط مدیریت میانی و چند نفر از همکاران تحریک می‌شدم که در مورد وضعیت ناپایدار سیاسی دولتم صحبت کنم که همیشه از آن اجتناب می‌کردم.  

زاهد می گوید که این موضوع را به گوش مدیر گزارشگر گوگل خود رسانده اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است. وی یادآوری می کند: در عوض ، این باعث تمسخر بیشتر شد.  

او می‌گوید که یکی از مدیرانش همیشه علیه او سخنان توهین آمیز به کار می‌برد.

وی گفت که تهدید شده است که استعفایش را بهمراه اعتراف کتبی مبنی بر اینکه وی یک عمل غیرقانونی انجام داده است تحویل دهد  افزود: سپس مجبور شدم بنویسم که" قصد من برای به دست آوردن یک حساب کاربری به خاطر حرص و طمع شخصی من بود و گوگل ایندیا و سرکو  هیچ دخالتی در آن نداشتند. هنگامی که من از انجام این کار خودداری کردم ، مورد تهدید ، آزار و اذیت  قرار گرفتم و کارت دسترسی گوگل من را به زور از من گرفتند و به من گفتند که محل را ترک کنم.

وی گفت که این مسئله را با هدایت گوگل در کالیفرنیا مطرح کرده و آنها به او اطمینان داده‌اند که از نزدیک به پرونده وی نگاه خواهند کرد، اما عملاً کاری برای رسیدگی به شکایت وی انجام نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha