پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ نماز جماعت شب نیمه شعبان به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی در صحن جامع امام مهدی(علیه السلام) برگزار و مراسم نور افشانی، جشن و سرور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از عصر امروز با برپایی محفل قرآنی که به صورت زنده از شبکه قرآن و  معارف سیما پخش شد آغاز و در ادامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی در صحن جامع امام مهدی(علیه السلام) و با رعایت پروتکل های بهداشتی،اقامه گردید.

بر اساس این گزارش: پس از اقامه نماز، مراسم جشن ولادت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) به صورت پخش از رسانه ملی و صفحات مسجد مقدس جمکران در فضای مجازی دنبال می شود.

آئین استغاثه به امام زمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی ، قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) با نوای سیدرضا نریمانی ادامه دهنده برنامه های شب نیمه شعبان بود.

سخنرانی کارشناسان، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و اجرای برنامه توسط گروه های سرود و همخوانی و هنرمندان نیز برای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه ها است.

احیای این شب عظیم الشان از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد آغاز  می شود و تا اذان صبح ادامه می یابد، قرائت دعای پرفیض کمیل و مناجات شعبانیه و مداحی از دیگر برنامه های مسجد جمکران می باشد.

این برنامه ها فردا در روز ولادت نیز ادامه خواهد داشت.

خاطرنشان می شود:مراسم احیای شب نیمه شعبان  در حرم حضرت معصومه(س) نیز  از ساعت ۱ الی ۳ بامداد دوشنبه ۹ فروردین‌ با شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی  و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی به همراه مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل توسط میثم مطیعی برگزار خواهد شد.

از صبح امروز که ورودی های شهرمقدس قم با هدف رعایت شیوه نامه های بهداشتی مسدود  و از ورود خودروهای غیربومی به شهر قم جلوگیری  می شود، بسیای از مردم با طی کردن مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران با پای پیاده میلاد امام عصر(عج) را گرامی داشتند.

همچنین خیابان های این شهر نیز آذین بندی و چراغانی شده و بانگ سرور و شادی از مساجد، حسینیه ها و تکایای شهر پخش می شود.

ایستگاه های فرهنگی در نقاط مختلف شهر نیز برپا شده و جوانان نیز اقدام به نورافشانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha