دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ولادت حضرت مهدی (عجح)

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: میان منتظر و معتقد به منجی فرق است، چرا که همه معتقد هستند روزی حضرت مهدی(عج) ظهور می کند، اما معتقد بودن به تنهایی کافی نیست، بلکه ما باید منتظر باشیم و برای آمدنش کاری انجام دهیم.

حجت الاسلام اکبر شعبانلی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک ولادت باسعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: خداوند متعال می فرماید. «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ اَنَّ الْاَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ / ما در کتاب زبور علاوه بر قرآن مجید نوشتیم که زمین را بندگان صالح و شایسته من در اختیار خواهند گرفت؛ آنها که در مسیر بندگی خداگام بر می دارند.

وی خاطرنشان کرد:  این آیه بر حکومت جهانی امام زمان(عج) دلالت می کند. خداوند متعال در این آیه "ارض" که به معنای زمین است را به طور مطلق آورده است و بیان کننده آن است که حکومت حضرت حجت(عج) در یک سرزمین مشخص نه، بلکه در تمام کره زمین خواهد بود.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج عنوان کرد: میان منتظر و معتقد به منجی فرق است، چرا که همه معتقد هستند روزی حضرت مهدی(عج) ظهور می کند، اما معتقد بودن به تنهایی کافی نیست، بلکه ما باید منتظر باشیم و برای آمدنش کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: دادن صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)، دعا برای تعجیل فرج، خودسازی و شناخت امام از ویژگی های منتظران می باشد.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج تصریح کرد: منتظران واقعی باید با مطالعه درباره امام زمان(عج)، آگاهی و شناخت خود را در این زمینه تعمیق و گسترش دهند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha