یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید ابوالفضل موسوی

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی سرلوحه فعالیت‌ها را تحقق بخشیدن به شعار "شتاب در هدفمندسازی و غیرحضوری نمودن خدمات و خوداتکایی جامعه هدف" در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد و در گزارش خود برنامه‌های تحقق یافته در این سال را جلوه‌ای از روحیه جهادی مجموعه همکاران صفی و ستادی دانست.

حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز با اشاره به عملکرد مرکز خدمات حوزه آذربایجان شرقی در سال ۹۹ گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات استان در راستای تحقق شعار سال مرکز «شتاب در هدفمندسازی و غیرحضوری نمودن خدمات و خوداتکایی جامعه هدف» بوده است که با ادامه شیوع بیماری کرونا ضرورت عینیت‌بخشی شعار سال مرکز نمود بیشتری به خود گرفت.

وی ضمن اشاره به رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، بیان داشت: این مرکز در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و همیاری با نیازمندان، رزمایش مواسات را در ۴ مرحله با توزیع بیش از ۶ هزار بسته معیشتی و خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای انجام داد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی، ویروس کرونا را فرصتی برای خدمات‌رسانی غیرحضوری و کاهش مراجعات اداری دانست و افزود: اجرای موفق رزمایش غیرحضوری در مرکز خدمات استان از برنامه‌های موفق و قابل‌تحسین این مرکز بود به‌طوری‌که همکاران مرکز در این رزمایش بیش از ۴۰ هزار سند پذیرشی و ۱۷۰۰درخواست را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ ایجاد بستر آموزش مجازی خانواده‌های جامعه هدف با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر آغاز گردید که طرح‌های فرهنگی، سلامت و ... در این بستر اجرا گردید.

حجت الاسلام  موسوی، فعالیت‌های فرهنگی و سلامت را در این سال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دانست و مهم‌ترین ویژگی آن را در فراگیری و نیازسنجی مقارن با شرایط موجود عنوان کرد.

وی در ادامه به برگزاری بیش از ۵۵ برنامه با حضور بیش از ۱۵هزار نفر مخاطب در برنامه‌های فرهنگی و سلامت اشاره کرد که ضمن رعایت تمامی محدودیت‌های تجمعی و دستورالعمل‌های بهداشتی سرآغاز و تجربه مناسبی برای برگزاری برنامه‌های مجازی و آنلاین بود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیهآذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مختلف به صورت حضوری و آنلاین همچون کارگاه‌های مشاوره گروهی (مدیریت اضطراب، نشاط و سرزندگی)، همایش‌های تلبس، پیوندهای آسمانی، تربیت و اندیشه انتظار، کرونا و تغذیه، چگونگی پرستاری از بیماران کرونایی و ... از جمله برنامه‌های برگزار شده در سال جاری بودند.

وی هم‌افزایی و افزایش تعاملات نهادهای مرتبط حوزوی را از راهکاری مناسب برای خدمت‌رسانی هدفمند دانست و گفت: در سال جاری تشکیل مرتب و به‌موقع شورای هماهنگی نهادهای مرتبط حوزوی در سیاست‌گذاری و اجرای این هدف مؤثر بوده است.

حجت الاسلام موسوی ضمن بیان فعالیت‌های ویژه مرکز خدمات حوزه آذربایجان شرقی در سال جاری، به کلنگ زنی ساختمان جدید فرهنگی اداری استان در فضایی بیش از ۳ هزار مترمربع با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت اندیشه ورزی خواهران، ستاد تسهیل ازدواج، افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و ... از ویژه‌برنامه‌های برگزار شده در سال جاری بود.

وی، فعالیت‌های مشاوره‌ای را از فعالیت بنیادی و ارزشمند مرکز برشمرد و افزود: با تمام مشکلات موجود موفق به پذیرش بیش از ۵۶۵ مراجعه و برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه مشاوره انفرادی در مرکز مشاوره طوبی شده‌ایم که امیدواریم با حمایت از این مرکز شاهد خدمات‌رسانی بیشتری در این زمینه به جامعه هدف باشیم.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر توانمندسازی و خوداتکایی جامعه هدف، سیاست‌گذاری اجرایی بر اساس این رویکرد را اولویت استان معرفی کرد و به برنامه‌هایی ازجمله توسعه برنامه‌های مهارت‌آموزی، حمایت گری و هدایت و ارائه تسهیلات به بیش از ۵۰ پرونده خوداشتغالی و تشکیل و بررسی بیش از ۱۱۰ پرونده در سال جاری اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه شجره طیبه استان، بیان داشت: این صندوق در سال ۱۳۹۹ با افزایش دو برابری منابع اعتباری خود توانست در پرداخت میزان سقف تسهیلات پرداختی به جامعه هدف در برخی موارد تا ۴ برابر بیشتر در مقایسه با سال گذشته اقدام نماید.

حجت الاسلام موسوی در پایان از تجربه‌های قابل تحسین در سال ۱۳۹۹ به تشکیل و فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: در استان بیش از ۳۵ گروه جهادی تشکیل و در خدمت‌رسانی به عموم مردم در عرصه‌های مختلف اعم از توزیع بسته‌های معیشتی و حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در طول این سال به‌صورت جهادی فعالیت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha