پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در اختتامیه دومین کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، گفت: مسئولان امروز باید گره گشای کار مردم باشند و لازم است برای هر مسئله و مشکلی که برای مردم به وجود می آید با توجه به آیه قرآن با ارائه راهکار یک حرکت جهادی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در اجلاسیه اختتامیه دومین کنگره سرداران و چهار هزار شهید استان یزد که با حضور خانواده معزز شهدا و مسئولان استانی و کشوری از جمله سردار سلامی درحال برگزاری است به حضار خیر مقدم گفت و دهم فروردین سالروز قیام خونین مردم دارالعباده یزد را گرامی داشت.

وی با اشاره به آیه شریفه«الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ؛ آن بندگانی که سخن بشنوند و به نیکوتر آن عمل کنند، آنان هستند که خدا آنها را (به لطف خاص خود) هدایت فرموده و هم آنان به حقیقت خردمندان عالمند، افزود: همه ما باید به این آیه شریفه عمل کنیم.

 امام جمعه یزد همه مسئولان را به داشتن تفکر تعقل و تدین در امور توصیه کرد و گفت: مسئولان امروز باید گره گشای کار مردم باشند و لازم است برای هر مسئله و مشکلی که برای مردم به وجود می آید با توجه به این آیه قرآن با ارائه راهکار یک حرکت جهادی ایجاد کنند.

 آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: دیگر از مصیبت های مسئولان ما ضعف در تصمیم گیری است و متأسفانه نمی توانند تصمیم جدی بگیرند یا اگر تصمیمی می گیرند به دنبال آن نمی روند ولی اگر کسانی در رأس اموردر در هر کار و مسئولیتی هم جدی تصمیم بگیرند و هم پای تصمیم خود بایستند مشکلی نخواهیم داشت.

 وی با اشاره به شجاعت امام راحل در امر تصمیم گیری و اجرای قاطع آن افزود: امروز هم شاهد این هستیم که تصمیمات قاطعانه رهبر معظم انقلاب موجب شده تا دشمنان زمین گیر شوند و نتوانند نقشه های شوم خود علیه کشور را به ثمر برسانند.

استاندار یزد: قیام عاشورا شهادت را پرمعنا کرد

محمد علی طالبی استاندار یزد هم در ادامه این اجلاسیه با خیر مقدم به خانواده های معزز شهدا و فرمانده کل سپاه سردار سلامی از دست اندرکاران و خیّران برگزاری این کنگره که با هدف خدمت رسانی به محرومان برگزار شده است قدردانی کرد.

وی همزمانی سالگرد قیام خونین مردم یزد و اختتامیه کنگره را با نیمه شعبان به فال نیک گرفت و افزود: در نگاه الهی حیات انسان با جهاد و مبتنی به آینده ای بهتربا ظهور منجی از سوی خداوند وعده داده شده است.

استاندار یزد با اشاره به قیام عاشور و تداوم مسیر شهادت برای همیشه تاریخ گفت: قیام عاشورا این راه را روشن کرد و ما شهادت را از قیام امام حسین علیه السلام آموخته ایم و شهادت سینه به سینه منتقل می شود و به خاطر حماسه اوست که شهادت هنوز پرمعناست.

طالبی تصریح کرد: یزد با شهادت آشناست و ذکر امام حسین علیه السلام همیشگی است و در هر محفلی در استان یزد از جمله روضه ها، نوحه ها و مرثیه سرایی ها بازگو می شود و یاران امام حسین علیه السلام عاشقان شهادت هستند و کسانی که در هر شرایطی دست از حق بر نمی دارند.

وی ابراز  کرد: خرسندیم که زاده و پرورش یافته دیاری هستیم که سهم خود در یاری حق را ایفا کرده و چهار هزار شهیدی که به افتخار وجودشان گرد هم آمده ایم و این چهار هزار پرچم سرخ در انتظار پیروزی نهایی حقیقت برافراشته شده است.

سردار پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در سخنانی به خانواده محترم و معزز شهدا و مهمانان اجلاسیه از جمله سردار سلامی خیر مقدم گفت و سخنانی را در خصوص برگزاری اجلاسیه بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha