پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ورزش از مؤلفه‌های مهم سلامتی جسم و روح است، زیرا هم سبب تقویت جسم و انجام بهتر کار و فعالیت می‌شود و هم روح انسان را طراوت بخشیده و پرنشاط می‌کند، ازاین‌رو باید برای گسترش و تقویت آن در بخش‌های مختلف جامعه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار سرپرست و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، بر تقویت و گسترش ورزش همگانی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگرچه ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری در رشته‌های مختلف مهم و ضروری است، اما ورزش تنها به بخش قهرمانی خلاصه نشده و باید به بخش همگانی آن نیز اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید ورزش همگانی را به کل جامعه تسری دهیم، اظهار کرد: ورزش از مؤلفه‌های مهم سلامتی جسم و روح است، زیرا هم سبب تقویت جسم و انجام بهتر کار و فعالیت می‌شود و هم روح انسان را طراوت بخشیده و پرنشاط می‌کند، ازاین‌رو باید برای گسترش و تقویت آن در بخش‌های مختلف جامعه تلاش شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: برای بهبود ورزش همگانی در رشته‌هایی از قبیل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و ... به‌صورت ویژه تلاش شده و درعین‌حال گروه‌ها و مجموعه‌های فعال در این زمینه دارای شناسنامه و کد شوند تا مدیریت و نظارت بهتری بر عملکرد آن‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اهتمام نسبت به بحث‌های فرهنگی در فعالیت‌های نهاد ورزش و جوانان، گفت: برخی از ورزش‌ها مانند ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای با جوانمردی و فتوت و صفات نیک اخلاقی همراه هستند؛ به‌گونه‌ای که هم توان بدنی را افزایش می‌دهد و هم محبت اهل‌بیت (ع)، فتوت و جوانمردی و کمک به نیازمندان را با ورزش همراه می‌کند که این مسائل باید به همه ورزش‌ها تسری یابد.

وی تصریح کرد: در این راستا باید نهاد ورزش و جوانان اهتمام و توجه بیشتری به تقویت مسائل فرهنگی و دغدغه مندی نسبت به مسائل دینی و ارزشی در برنامه‌های فرهنگی ورزشی خود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: ضروری است در هیئت‌های ورزشی فردی مسئول مباحث فرهنگی و فکری باشد تا خدای‌ناکرده در اجرای برنامه‌ها مشکلی ایجاد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: باید در انجام وظایف و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی دغدغه مندی، مدیریت، مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشیم، زیرا اگر در مسائل فرهنگی کوتاهی کرده و دغدغه نداشته باشیم یک اشتباه در عملکرد، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرده و امکان دارد آبروی همه مجموعه کاری و حتی بالاتر آبروی شهر و استان را در معرض خطر قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha