چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
12 فروردین

حوزه/ انقلاب اسلامی در بستر نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته در اوج مظلومیت پیام خود را به دنیا به خصوص جبهه گسترده ی مستضعفین صادر کند و این دستاورد بسیار مهمی است که متأسفانه این روزها گاه از سوی برخی مردم، اندیشمندان و حتی مسئولان مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی طی پیامی به مناسبت۱۲ فروردین ماه ۵۸ و آن رأی قاطع و بی نظیر مردم بصیر و انقلابی کشورمان به نظام جمهوری اسلامی ضمن تبریک به ملت ایران فرمودند: "... من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم. به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند".

ایشان در ادامه تأکید کردند: "من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بی خبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی «واعتصموا بحبل الله جمیعاً» لبیک گفتند و با تقریباً اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می کنم. مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنج های طاقت فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید و با رأی قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید؛ حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می شوند و نور عدالت الهی بر همه به یک طور می تابد و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می بارد. "

با نگاهی به نکات مطروحه حضرت امام (ره) در این پیام راهگشا و اُمیدبخش، به خوبی متوجه می شویم که نگاه و رویکرد معمار انقلاب به تأسیس نظام جمهوری اسلامی، فراتر از بحث تشکیل یک ساختار سیاسی جدید برای کشور و اتفاق نظر ملت بر این خواسته است، چه آن که ایشان درون مایه های فکری و معرفتی آن هم با رویکرد انقلابی و دینی را در این پیام مورد توجه جدی قرار داده اند و از این حیث باید گفت که هر ساله در روز دوازدهم فروردین ماه به عنوان "روز جمهوری اسلامی" بازخوانی این پیام امام خمینی(ره) برای مردم و به خصوص مسئولان و کارگزاران نظام از جمله بایسته ها و ضرورت هاست.

به اذعان دوست و دشمن، پیر حکیم جماران با بصیرت الهی خویش و مشخص کردن و برگزار کردن رفراندوم به جریان مبارک انقلاب اسلامی، مشروعیت عینی و مردم‌سالارانه بخشیدند و این نکته مهمی است که امروزه بیش از گذشته، اهمیت و ضرورت آن را درک می کنیم.

نکته حائز اهمیت دیگر این که فراتر از درخشش های انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های گوناگون، یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه بین الملل آن است که در دنیای کنونی، گفتمان انقلاب اسلامی، بُعد جهانی به خود گرفته، چنان که نظام سلطه و مستکبران عالم با وجود همه دشمنی ها، به هیچ وجه نمی توانند آن را حذف کرده و یا نادیده بگیرند.

این یک واقعیت انکارناپذیر است که اینک انقلاب اسلامی در بستر نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته در اوج مظلومیت پیام خود را به دنیا به خصوص جبهه گسترده مستضعفین صادر کند و این دستاورد بسیار مهمی است که متأسفانه این روزها گاه از سوی برخی مردم، اندیشمندان و حتی مسئولان مغفول مانده است.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha