شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه علمیه فاطمی قم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: یوم الله ۱۲ فروردین، روزی بزرگ، بی بدیل، مبارک و بی نظیرترین روزهای تاریخ ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در ادامه بازدید های نوروزی خود از مدارس علمیه استان قم، در بازدید از مدرسه علمیه فاطمی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین در سخنانی اظهار کرد: یوم الله ۱۲ فروردین و روز انتخاب نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی بیش از ۹۸ درصد مردم ایران یکی از بی نظیر ترین رویدادهای تاریخی ایران اسلامی است که باید هر سال باشکوه تر از قبل مورد توجه قرار بگیرد و دستاوردهای آن برای همگان تبیین گردد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان اولین قرن از احیای حوزه علمیه قم توسط مرحوم آیت الله عبدالکریم حائری(ره) افزود: با توجه به اینکه فروردین ۱۳۰۱ حوزه علمیه قم توسط مرحوم حاج شیخ احیا شد، دبیرخانه ای به این منظور تشکیل شده است و ان شاءالله همایشی بین المللی به منظور گرامیداشت این مهم در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: توجه ویژه به کارهای تحقیقی، پژوهشی و همچنین سلسله مباحث در ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی یکی از برنامه های این دبیرخانه می باشد که امید داریم موسوعه ای علمی با نگاه به یکصد سالگی حوزه علمیه قم و آثار آن در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، تبلیغی، فرهنگی و...تدوین و تهیه گردد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: نگاه ژرف به باز تأسیس حوزه علمیه و به دنبال آن شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و امواجی که در ایران، جهان و دنیای معاصر رقم زد همچنین دستاوردهای داخلی و بین المللی آن از جمله مسائلی است که مورد توجه دبیرخانه همایش در سده دوم فعالیت حوزه علمیه به آن توجه شده است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در سده دوم فعالیت حوزه نگاه ما به بیانیه گام دوم، سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، سند ایرانی اسلامی الگوی پیشرفت که امسال ابلاغ خواهد شد، با یک نگاه جامع به گذشته و آینده نگرانه و ژرف اندیشی، پیگیری و دنبال می شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha