پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: قاضی عسکری ضمن فعالیت در زمینه های مذهبی، اجتماعی و رفاهی تلاش خود را برای تأسیس مراکز مختلف مذهبی، مساجد و مؤسسات آموزشی و بهداشتی نیز انجام داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت اولین سالگرد مرحوم قاضی غلام مرتضی عسکری در پیامی گفت: وی شخصیتی زیرک و پرانرژی داشت و همیشه برای خدمات طلایی که به ملت داشته است، در خاطر خواهد ماند. 

وی گفت: قاضی عسکری ضمن فعالیت در زمینه های مذهبی، اجتماعی و رفاهی تلاش خود را برای تأسیس مراکز مختلف مذهبی، مساجد و مؤسسات آموزشی و بهداشتی نیز انجام داد. جنبه منحصر به فرد مرحوم علامه قاضی همراهی طولانی مدت و دلبستگی عمیق وی با مبارزات بود به همین دلیل وی به عنوان شخصیتی آگاه، فهمیده، پویا و فعال در کشور و خارج از کشور، مطرح بود و همچنین نمایندہ شیعیان در هیئت علمای پنجاب، برای روشن ساختن چهره درخشان مکتب شیعه، جلوگیری از انحراف، برای محافظت از آزادی های مدنی و حقوق مردم نیز بود.

وی تاکید کرد: برای ادای احترام به این استاد فقید ضروری است که با در نظر گرفتن عملکرد و نگرشهای برجسته وی در زمینه های مختلف، تلاش شود تا نگرش های وی عملی شود.

وی در پایان به خانواده آن مرحوم، اساتید، عالمان، دوستان و شاگردان وی تسلیت گفته و برای درجات عالی آن مرحوم دعا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha