جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ

حوزه/ جلسه دادگاه شیخ زکزاکی همچون جلسات پیشین در حالی بی نتیجه ماند که قرائن و اظهارات منابع آگاه حاکی از آن دارد که دولت نیجریه با دستور مستقیم آل سعود و اسرائیل سعی در قتل تدریجی شیخ نیجریه دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در   ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۲  آذر ۱۳۹۴ ) در حالی‌که شیعیان نیجریه مشغول عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) در حسینیه زاریا بودند، پلیس این کشور با نقشه قبلی و در راستای قلع و قمع شیعیان در نیجریه، به این حسینیه و منزل شخصی «ابراهیم زکزاکی» حمله کرد و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان و شماری از اعضای خانواده «شیخ زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به‌ شدت زخمی کرده و وی را به اسارت برد.

 در طول شش سالی که از بازداشت غیر قانونی شیخ زکزاکی و همسرش می گذرد با وجود برگزاری جلسات دادگاه با حضور شاهدان دروغین و دولتی هنوز این جلسات به نتیجه نرسیده است.

در جلسه قبل از ۳۱ مارس، قاضی دادگاه جلسه آتی را آخرین فرصت برای شاهدان حکومتی معین کرده بود که اگر اظهاراتی علیه شیخ زکزاکی دارند، ایراد کنند و از آن تاریخ به بعد شاهدی نمی تواند اظهارات و یا شهادتی علیه ایشان ارائه دهد و از همان روز حکم  نهایی برای شیخ زکزاکی مشخص خواهد شد.

تعدادی از جلسات دادگاه شیخ زکزاکی به دلیل حال نامساعد شیخ و همسرش با تاخیر روبرو شده و بسیاری از جلسات دادگاه با اظهارات دروغین شاهدان دولتی بدون آنکه بتوانند اتهاماتشان را ثابت کنند بی نتیجه به اتمام رسیده و به جلسات بعدی موکول شده است. با وجود آنکه همه اعضای تیم وکلا شیخ زکزاکی نیجریه ای هستند و برخی از اعضا از شیعیان، برخی اهل تسنن و حتی مسیحیان هم در تیم وکلای «شیخ زکزاکی» حضور دارند به خاطر عدم عدالت در دستگاه قضاوت نیجریه، احقاق حق شیخ زکزاکی با وجود شواهد صریح و روشن صورت نگرفته است.

همکاری دولت نیجریه با اسرائیل و عربستان برای قتل تدریجی شیخ زکزاکی

اما در جلسه روز چهارشنبه ۳۱ مارس دادگاه شیخ با حضور شاهدان دروغین که اظهارات غیر منطقی و نا آگاهانه داشتند برگزار شد. یکی از ادعاهایی که به دروغ در جلسه دادگاه شیخ مطرح شده بود ادعای حمل سلاح توسط طرفداران شیخ زکزاکی بود.

به گزارش اسلام تایمز، ادعای حمل سلاح توسط طرفداران «شیخ زکزاکی» در حالی به دروغ دردادگاه مطرح شده است که اخیرا دکتر «عیسی وزیری» یکی از اساتید دانشگاه نیجریه که در جریان حمله ی نیروهای ارتش این کشور به حسینیه ی زاریا ۴ فرزندش سه پسر و یک دخترش به شهادت رسیدند، بر این موضوع تاکید کرد: از جمله دلایلی که باعث شده تا مردم به «شیخ زکزاکی» بسیار علاقه مند شوند و به جنبش اسلامی بپیوندند،  دوری «شیخ» از اقدامات خشونت آمیز و خونریزی بود، این اعتقاد «شیخ» بارها عملی شد چه قبل از حادثه ی قتل و عامل زاریا و چه بعد از آن. یعنی «شیخ زکزاکی» با وجود اینکه شمار زیادی از طرفداران و حتی فرزندانش را طی حوادث مختلف به شکل وحشیانه ای قتل و عام کردند، هرگز برای پاسخ به این جنایت هایی که در طول تاریخ نیجریه بی سابقه است، دستور نداد که طرفدارانش سلاح به دست بگیرند البته همه ی این اقدامات با این هدف صورت گرفت که طرفداران شیخ را تحریک کنند تا برای انتقام خون شهدا دست به سلاح ببرند اما درنهایت نتوانستند این هدف شوم خود را هم عملی کنند.

توطئه  اسرائیل و عربستان و آمریکا برای قتل شیخ

بعد از حمله وحشیانه ارتش نیجریه به حسینیه زاریا و به خاک وخون کشیدن هزاران نفر به جرم داشتن عقیده و شرکت در مراسم عزاداری نشانه های توطئه مستقیم عربستان،آمریکا و اسرائیل در این جنایت مشهود بود و مشارکت مستقیم سفارت عربستان سعودی و در خواست آنها از دولت نیجریه برای قتل شیخ زکزاکی به خوبی آشکار شد تا آنجا که برخی از جنبش های مردمی شبه جزیره عربی نسبت به توطئه آل سعود در به قتل رساندن شیخ زکزاکی هشدار دادند.

به نقل از"مرآه الجزیره"، کمیته جنبش مردمی شبه جزیره عربی پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود؛ ممکن است مقامات نیجریه برای صدور حکم اعدام شیخ زکزاکی به دستگاه قضایی فشار بیاورند، که این امر درهای جنگ علیه شیعیان در نیجریه را گسترش داده و به نتایج ناگواری می­ انجامد.

کمیته های مذکور با اشاره به اینکه اقدامات وحشیانه مقامات نیجریه علیه شیعیان را محکوم می کند، عنوان کرد: این اقدامات نسخه ای واقعی از اقدامات رژیم سعودی علیه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در شبه جزیره عربستان است و حتی با تشویق و حمایت رژیم آل سعود صورت می گیرد. رفتار نیروهای امنیتی نیجریه در آنجا ویژگی بارز وهابیت را نشان می دهد که در همه جا به دنبال تعقیب شیعیان هستند.

دختر شیخ زکزاکی در دیدار با آیت الله جوادی آملی در موسسه اسرا پیش از این بر نقش آمریکا و عربستان در طولانی شدن زندان ایشان و تحت فشار بودن شیخ اشاره کرده بود. 

وی گفت: دولت نیجریه به پشتوانه آمریکا و عربستان بر پدرم فشار وارد می‌کنند و در حال حاضر شیخ  تحت‌ فشار شدید قرار دارد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی ادامه داد: پدر ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرد اما در طور این ۴۰ سال ۱۲ بار به مدت ۳۰ سال دستگیر و در زندان به سر برد.

دختر شیخ زکزاکی در این دیدار اعلام کرده بود: در مقاطع مختلف ایشان دستگیر شدند و در سال ۲۰۱۵ در سالروز شهادت امام رضا(ع) به مسجدی که ایشان حضور داشتند، حمله کرده و تمام افراد حاضر در آنجا را زنده‌زنده به آتش کشیدند.

پیش بینی شیخ زکزاکی از زنده ماندنش و دیدن مرگ رئیس جمهور نیجریه

به لطف خداوند علی‌رغم تلاش دولت نیجریه،عربستان سعودی و آمریکا و رژیم صهیونیستی و طراحی ترور ایشان در سفر به هند ایشان با وجود بیماری های متعدد ناشی از حملات ارتش نیجریه و بی توجهی دولت نیجریه به سلامتی وی، ایشان در تحقق آرمان والایش برای نجات ملت نیجریه استوار است و به گفته منابع نزدیک به شیخ ان شاءالله همانطوری که خودش هم اعلام کرده زنده خواهد ماند و مرگ «بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه را به چشمان خود می بینید.

 آدم اسحاق از وکلای شیخ زکزاکی و همسرش طی گفت و گویی اعلام کرد: شیخ زکزاکی  به ما گفتند که ان شاء الله جنازه «بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه را خواهد دید. باید به این نکته اشاره کنم که آمریکا، اسرائیل و عربستان طرفهایی هستند که دستور قتل «شیخ زکزاکی» را به رئیس جمهوری نیجریه دادند، در این مورد عربستان میلیون ها دلار به حکومت نیجریه داد تا «شیخ» را بکشند و جنبش اسلامی را از بین ببرند.

تنها کسی که می تواند شیخ را آزاد کند، فقط خداست

با وجود سکوت سازمان های بین المللی و بسیاری از دولت های اسلامی که می توانند در فشار آوردن به دولت نیجریه برای آزادی این شیخ روشن ضمیر و بیدار اقدامی انجام دهند و روند ادامه دادگاه های شیخ که به منظور مرگ تدریجی ایشان و همسرش ترتیب دیده شده،  تنها راه نجات وی به گفته خود شیخ بر اساس اظهارات منابع نزدیک به ایشان این است؛ "تنها کسی که می تواند شیخ را آزاد کند، فقط خداست".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha