پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در شرایط کنونی از جمله رسالت های مهم مسئولان، تلاش به منظور رفع موانع از سر راه تولیدکنندگان فرهنگی است.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که در راستای تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۱۴۰۰ نباید از اهمیت و ضرورت توجه به تولید محتواهای فرهنگی غافل شد، اظهار داشت: واقعیت آن است که در سال های اخیر به موازات مباحث اقتصادی، رهبر فرزانه انقلاب نسبت به اهمیت مقوله فرهنگ تأکید بسیاری داشته اند و حقیقتاً نیز یکی از دلایل اصلی مشکلات امروز کشور ما حتی در مساله اقتصادی، بحث فرهنگ است.

وی افزود: از این حیث، تلاش به منظور ارتقای توانمندی در زمینه تولید محتواهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت لازم از تولیدکنندگان فرهنگی و بسترسازی در این این باره و همچنین رفع موانع، از جمله مهم ترین بایسته ها به شمار می رود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین با بیان این که باید نقشه راه دقیقی در عرصه فرهنگ در اختیار داشته باشیم، گفت: گاهی اوقات احساس می شود که تولیدات فرهنگی ما صرفاً با رویکرد بازاری است و به فراخور ذائقه کوتاه مدت مردم تولید و تهیه شده و حال آن که در این زمینه ها، مشکل وقتی خودش را نشان می دهد که بعد از بروز و ظهور آسیب ها، عجالتاً و گاه شعاری به دنبال تهیه و استفاده از پادزهرها هستیم.

وی بیان داشت: البته توجه به ذائقه مخاطب به خصوص نسل جوان در تولیدات فرهنگی یک ضرورت است، منتهای مراتب ما نباید از تولیدات پرمحتوا و دارای عمق در این مساله غافل شویم، ضمن آن که همان طور که عرض شد، می بایست بر اساس اقتضائات زمانه در این زمینه ها عمل کرد.

طباطبایی همچنین افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی در جهت تولیدات فرهنگی مناسب و به روز، استفاده کرد، کما این که دشمن دراین باره حداکثر استفاده را از این فضا می کند و  لذاما نباید در مواجهه با آن ها منفعل باشیم.

وی خواستار حمایت جدی مدیران و مسئولان فرهنگی کشور از فعالیت های مؤثر و خلاقانه فرهنگی و پشتیبانی از نسل جوان فعال و علاقه مند در این عرصه ها شد و گفت: به اعتقاد بنده، همت و تلاش مسئولان در این باره باید به گونه ای باشد که موانع فراروی جوانان برای حضور تأثیرگذار در عرصه تولیدات فرهنگی برداشته شود.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بیان داشت: تهیه یک نقشه راه و ریل گذاری صحیح، لازمه حمایت و پشتیبانی های لازم در این مقوله است تا ان‌شاءالله شاهد جهش خوبی در زمینه تولیدات فرهنگی و رونق در این باره باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه تولید محتوای فرهنگی افتاده اما لازم است با توجه به جهش تکنولوژیکی و تحولات فضای مجازی، شاهد شتابی مضاعف در زمینه تولیدات فرهنگی با رویکرد انقلابی باشیم.

طباطبایی همچنین اظهار داشت: بی شک تولیدات مناسب و تأثیرگذار فرهنگی می تواند به ترغیب نسل جدید نسبت به ازدواج آسان و به هنگام کمک کند که تحقق این مهم کمک بسیار بزرگی است در تحکیم نهاد خانواده و رفع بسیاری از معضلات فرهنگی و اخلاقی، ضمن آن که خود این موضوع به ارتقای امنیتی اخلاقی جامعه کمک می کند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، ضمن شناسایی استعدادها، پشتیبانی از آن ها صورت گرفته و موانع از سر راه فعالیت هایشان برداشته شود تا هر چه بیشتر و بهتر ظرفیت های بالقوه کشورمان به فعلیت درآمده و به شکوفایی لازم برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha