پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 951781
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
وکلای مسلمان برای دادگاه حجاب طراحی کردند

حوزه/ دو وکیل مسلمان محجبه در انگلیس، تصمیم گرفتند پروژه‌ای را برای طراحی لباس‌های محجبه آغاز کنند و لباس مخصوصی را برای صحن دادگاه که بتواند استفاده از آن برای مسلمانان راحت باشد طراحی کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دو وکیل دادگستری مسلمان پس از مشاهده شکاف در بازار حقوقی، اقدام به طراحی حجاب مخصوصی برای صحن دادگاه کردند.

این ایده پس از آن رخ داد که کارلیا لیکورگو ، وکیل نظارتی و مریم میر، وکیل مدافع جنایی در انگلستان ، نتوانستند هیچ پوشش محجبه معمولی را برای  دادگاه پیدا کنند.

لیکورگو در این باره به خبرنگاران گفت: این موضوع بعد از صحبت من با مریم که او را از دوران دانشگاه می‌شناسم مطرح شد. وی گفت که داشتن حجاب مناسب برای دادگاه کار دشواری است.

وی گفت: به نظرم رسید که این خیلی عجیب است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم پروژه‌ طراحی لباسی برای وکالت با حجاب راحت را آغاز کنیم، البته این پوشش برای بقیه جاها نیز مناسب است.

لیکورگو اضافه کرد: ممکن است سال‌ها طول بکشد تا کسی بتواند یک لباس مناسب برای این منظور پیدا کند. باید حجابش را درون یقه بگذارد یا کت و شلوار متفاوتی بپوشد و در عین حال نیز لباسش راحت باشد. وکلای مدافع با حجاب زیادی وجود ندارند، اما در دادگاه من حجاب‌های سفید دیده‌ام و در دادگستری‌ها، به رنگ سیاه دیده‌ام ، بنابراین تصمیم گرفتیم هر دو را طراحی کنیم.

به گفته وی حجاب جدید از ابریشم بامبو ساخته شده است تا وکیل را در زمستان گرم و در تابستان  خنک نگه دارد. این حجاب که توسط لیکورگو طراحی شده است در تاریخ ۳۱ مارس در رنگ‌های سفید و سیاه به فروش می‌رسد.

وکلای دادگستری باحجاب از استفاده از کلاه گیس که یک شیوه مرسم در دادگاه‌های بریتانیا است، معاف شده‌اند، اما هیچ راهنمایی در مورد شکل ظاهری آن‌ها وجود ندارد.

گفتنی است در ماه می سال ۲۰۲۰ ، رافیا ارشد ، ۴۰ ساله ، اولین زن مسلمان حجابی بودکه در انگلیس به مقام قضاوت دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha