جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فریدون نجفی

حوزه / یک کارگردان گفت: آثار مناسبتی سیما در ماه مبارک باید یک ویژگی مهمی داشته باشد، آن نیز برخورداری از آموزه‌های دینی در این تولیدات است.

فریدون نجفی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه سریال‌های ماه رمضان باید اشاعه دهنده مفاهیم دینی و قرآنی باشد، اظهار کرد: کارهایی که قرار است در ایام ماه مبارک روی آنتن سیما رود باید از یک ویژگی مهم سود برده باشد. این ویژگی نیز برخورداری آثار از مضامین دینی است. دلیل چنین اصلی این است که در این ایام مخاطب به واسطه فضای حاکم بر جامعه بیشتر پذیرای مفاهیم دینی و اخلاقی است.

وی افزود: وقتی از الزام توجه به موضوعات دینی و قرآنی در تولیدات ماه رمضان حرف می‌زنم، منظورم تنها یک شکل فیلمسازی نیست. منظور اینکه نباید تصور کنیم تنها در قالب کارهای جدی می‌توان به این حوزه‌ها ورود کرد، زیرا آثار ماورایی و طنز هم قادر است به شکل مطلوبی آموزه‌های ارزشی را مدنظر قرار دهد.

این کارگردان ادامه داد: درباره ویژگی‌های کارهای ماه مبارک، ذکر نکته‌ای را ضروری می‌دانم. این ایام، ماه مهمانی خداوند است. در حقیقت در این ایام همه انسان در سفره الهی می‌نشیند. این خود جشنی بزرگ است، پس کارهایی که در این ایام تولید می‌شود باید دربردارند یک ویژگی بسیار مهم باشد، آنهم امید است، چون کارهای تلخ در شرایط فعلی که مردم روزگار را به سختی می‌گذراند، مناسب نیست.

نجفی تاکید کرد: توصیه‌ای به مسئولان سیما دارم. آنها باید در پخش تولیدات نمایشی، سلیقه به خرج دهند، چون در برخی از ایام شاهدیم، کارها به نحوی روی آنتن می‌رود که مخاطب قادر نیست بیننده کارهای مد نظرش باشد. درضمن باید در این ایام شبکه‌های استانی نیز تولید کننده سریال‌های مناسبتی باشند، چون کارهایی که به صورت استانی تولید می‌شود، فرهنگ آن منطقه را هم مد نظر قرار می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که باید به صورت جدی در ایام ماه مبارک مد نظر باشد کارهای کودک است که متاسفانه به صورت مطلوبی به آن توجه نمی‌شود و اگر هم کارهایی در این زمینه انجام شود به سطحی‌ترین شکل ممکن موضوعات دینی را مد نظر قرار می‌دهد. این شکل کار نه تنها کودک را جذب نخواهد کرد، بلکه او را از این دست آموزه‌ها دور خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha