جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین بر پرهیز از نگاه‌های حزبی و جناحی در انتخاب افراد تأکید کرد و گفت: باید کسانی وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند که همواره دغدغه‌های الهی و خدایی دارند و اگر با این دغدغه‌ها وارد عرصه خدمت‌رسانی نشویم، به انحراف کشیده می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت نظارت انتخابات شورای شهر قزوین اظهار کرد: خدای متعال فرموده از هر امکاناتی که در اختیار دارید برای اقامه دین که عدالت جلوه‌ای از آن است، استفاده کنید و امروز رسالتی که بر عهده شماست یکی از امتحانات سخت در این عرصه است.

 وی تصریح کرد: اگر از امکاناتی که در اختیار داریم به درستی برای اقامه دین استفاده کنیم، خداوند به کارمان برکت می‌دهد و کارها به خوبی پیش می‌رود؛ همانطور که امام خمینی(ره) در سال ۴۲ کار انقلاب را با امکانات اندک آغاز کرد و برای اینکه برای اقامه نماز تلاش کردند، خداوند به کارشان برکت داد و عزت و اقتدار را به کشور و مردم بازگرداند.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه هر کاری بدون هماهنگی با دستورات الهی به نتیجه نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند هر چیزی که آرمان‌های الهی در آن جایگاهی نداشته باشد، به نتیجه نمی‌رسد و ابتر می‌ماند و باید تلاش کنیم کارهایمان را با آرمان‌های الهی و دینی هماهنگ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن ویژگی کسانی که لیاقت و شایستگی مشورت دارند را مطرح کرده است، کسانی که با دین زنده شده‌اند، اقامه کننده نماز هستند، اهل انفاق و حافظ مال مردم هستند، ایشان در این جرگه قرار دارند.

 وی ادامه داد:  خدای متعال به پیامبر فرمود به شورا اهمیت بدهند و حضرت نیز همواره در کارها به این امر مبادرت می‌ورزیدند؛ البته خداوند از پیامبر(ص) سلب اختیار نکردند و تصمیم نهایی همواره با رسول خدا(ص) بود.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طبق متون دینی، والاترین شرایط شورایی، دغدغه‌مندی نسبت به دین و اقامه نماز که عدالت جلوه‌ای از آن است، می‌باشد و این موارد را می‌باید ملاک انتخاب افراد قرار دهیم.

 امام جمعه قزوین بر پرهیز از نگاه‌های حزبی و جناحی در انتخاب افراد تأکید و اظهار کرد: باید کسانی وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند که همواره دغدغه‌های الهی و خدایی دارند و اگر با این دغدغه‌ها وارد عرصه خدمت‌رسانی نشویم، به انحراف کشیده می‌شویم.

 وی افزود: خداوند کسانی را که بر مبنای رفاقت و بدون در نظر گرفتن تقوا کارهای خود را پیش می‌برند، ملامت کرده و تاکید فرموده کسانی که با نگاه‌های حزبی و رفاقت‌بازی کار خود را پیش می‌برند، در قیامت دشمن یکدیگر می‌شوند.

انتهای پیام /

در انتخاب اصلح از نگاه‌های حزبی و جناحی خودداری شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha