جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر ابراهیم سلمانی

حوزه/سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد از افزایش ۲۰ درصدی آمار مبتلایان مشکوک به کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی باعث خیز آرام حرکت وضعیت کرونا در یزد به سمت شیوع موج چهارم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، دکتر ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای روزهای آتی پیش بینی چندان جالبی از شرایط یزد نداریم؛ زیرا تعداد موارد بستری رو به افزایش است , امروز بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به روز گذشته، به ۲۶۵ تن رسیده است.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد، ۴۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند .

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی مشکوک به کرونا افزود: در حال حاضر اکثر بستری ها و مراجعات خانوادگی است که نشان دهنده ی تأثیر سفرها، مهمانی ها و عدم رعایت شیوه نامه ها در چهار هفته گذشته است.

دکتر سلمانی اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده متأسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم استان نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و همین امر باعث خیز آرام حرکت به سمت موج چهارم شیوع ویروس کرونا در استان شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: استفاده صحیح مردم از ماسک، عدم حضور در اماکن پرتردد و شلوغ تا حد امکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون و ضدعفونی مرتب سطوح و دست ها به ویژه قبل از صرف غذا مورد توجه شهروندان  قرار گیرد.                    

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷                                            

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha