سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ساره حسینی پور

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک از اجرای سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و امام خامنه ای در این مدرسه خبر داد.

خانم ساره حسینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، به تشریح فعالیت پژوهشی مدرسه علمیه خواهران فاطمه بنت الرسول(س) جاسک پرداخت و اظهار داشت: وظیفه یک طلبه با توجه به اینکه امام خامنه ای می فرمایند «پژوهش بایستی برای رسیدن به اوج قله علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد»، این است که اول آموزش های لازم را در این امر ببیند و سپس دست به جهاد علمی بزند.
 
وی افزود: مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول سلام الله علیها جاسک در راستای پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب و آموزش طلاب خود، اقدام به برگزاری هشت کارگاه  تحقیقاتی نرم افزاری جامع الاحادیث و جامع التفاسیر، مقاله نویسی، تایپ، موضوع یابی و موضوع شناسی و سایر موضوعات کرد. همچنین برای افزایش بصیرت طلاب پنج نشست و کرسی را برگزار نمود.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت پژوهشی تعطیلی ندارد و با پیشرفت علم و تکنولوژی در هر شرایط و هر مکان قابلیت انجام دارد و از طرف دیگر با توجه به نیاز روز افزون جامعه به پیشرفت و کسب علم، این مدرسه نیز فعالیت و آموزش های خود را به صورت مجازی دنبال می کند و همچنین در تحقق این امر، ساعت مشترک پژوهشی برای تمام پایه ها قرار داده شده است.
 
خانم حسینی پور ادامه داد: تاکنون ۳۷ طلبه در این مدرسه از تحقیقات پایانی خود دفاع نموده اند و ۱۰ طلبه نیز با نوشتن و ارائه مقالات پایانی در فرآیند فارغ‌التحصیلی قرار دارند.
 
وی گفت: مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک به دنبال اجرای سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و مقام معظم رهبری است تا طلاب را در مسیر مجهز شدن به سلاح علم یاری رسانده، و در امر تبلیغ و بیدارسازی تفکر  و رشد معنوی جوانان توانمند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha