جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمیه احمدی-هرمزگان

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اعتقاد رهبر معظم انقلاب بر این است که اگر به دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، جمهوری اسلامی معنا پیدا نمی کند و باید فاصله بین قشرهای مختلف جامعه کم شود.

خانم سمیه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: امام خمینی لفظ جمهوری اسلامی را به کار بردند «نباید یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر باشد»، لذا نتیجه می گیریم هدف انقلاب اسلامی، اجرای واقعی جمهوری اسلامی بود نه اینکه فقط لفظی به نام مقدس جمهوری اسلامی بیان شود.

وی با اشاره به بیان امام خمینی (ره) «من امیدوارم  حالا که مملکتمان یک مملکت اسلامی است و جمهوری اسلامی الآن حکومت ماست، و رژیم ... کوتاه شده است، ما همه و شما دانشجوهای محترم و این دانشجویان، خواهران ما، همه کوشا باشیم به اینکه آن طوری که باید و آن طوری که لازم است در جمهوری اسلامی ما عمل کنیم. همچو نباشد که فقط لفظ باشد که ما جمهوری اسلامی هستیم...» تصریح کرد: امام (ره) معتقد بود که باید محتوای جمهوری اسلامی در کشور محقق شود و همه نسبت به عملی شدن آن مسئول هستند؛ چنانچه در خصوص تأمین عدالت اجتماعی در جامعه بیان می‌کردند هر کسی باید آن کاری را که می کند خوب انجام دهد و گرنه جمهوری اسلامی ما ناقص می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در زمینه تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی از منظر امام خامنه ای نیز اظهار کرد: شعار اصلی و هدف بزرگ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی عدالت است.

 احمدی افزود: اعتقاد رهبر معظم انقلاب بر این است که اگر به دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، جمهوری اسلامی معنا پیدا نمی کند و باید فاصله بین قشرهای مختلف جامعه کم شود.

وی یادآور شد: عدالت و قیام به قسط دستور خداوند است و پیامبر عظیم الشأن، محمد مصطفی صلی الله علیه وآله نیز به آن تأکید داشتند. قیام امام حسین علیه السلام نیز برای برپایی عدالت بود، پس عدالت اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف انقلاب است و وجود این هدف وظیفه مسئولان را برای تأمین عدالت اجتماعی سنگین تر می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha