یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کمک‌رسانی مسلمانان ال پاسو به اسکان کودکان مهاجر

حوزه/ با افزایش مهاجران کم‌سن و سال، مسلمانان ال پاسو در ایالت تگزاس آمریکا دست کمک به سوی مهاجران دراز کرده و در خیریه‌های مردمی برای اسکان پناهجویان به ویژه تعداد زیادی خردسال مشارکت می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در واکنش به افزایش روزافزون مهاجران ، اعضای جامعه مسلمانان در ال پاسو ، تگزاس ، برای کمک به تازه واردان و کمک به اسکان آن‌ها، گردهم آمده‌اند.

در هفته‌های گذشته شاهد تعداد بی‌سابقه‌ای از نوجوانان و کودکان مهاجر بودند که بدون والدین خود به ایالات متحده آمده‌اند، و این میزان بیش از توانایی دولت در مراقبت از آنها است. تعداد کودکان بدون همراه که با مرزبانی روبرو شده‌اند ، در اوایل سال جاری به شدت افزایش یافته ، و این رقم بر اساس اطلاعات فدرال، از ۵،۸۵۸ نفر در ماه ژانویه به ۹،۴۵۷ نفر در فوریه یعنی ۶۱٪ افزایش یافته است. 

لازم به ذکر است از این بزرگترین درصد افزایش زمان شروع گزارش گمرک و مرزبانی ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ ، بوده است. در همین راستا گروه‌های خیریه عام المنفعه در راستای افزودن ظرفیت پناهگاه‌ها برای این افراد خردسال در تلاش بوده‌اند. اعضای جامعه مسلمان ال پاسو نیز برای ارائه کمک به این تلاش ها پیوسته‌اند.

رانیم کربوجی به نمایندگی از جامعه محلی مسلمانان گفت: ما جمعیت کمی در ال پاسو هستیم اما قطعاً جمعیتی هستیم که می‌خواهیم همکاری داشته باشیم و کمک کنیم.

این گروه گفت که آنها توانسته‌اند ۱۰۰ وعده غذا و بسته بهداشتی به مهاجرانی که در پناهگاهی وارد شده‌اند اهدا کنند و بیش از ۱۸۰۰ دلار برای این سازمان خیریه جمع کرده‌اند.

کربوجی گفت: ما می‌خواهیم از آنها استقبال کنیم تا در این زمانی که تنها هستند کمتر احساس تنهایی بر آن‌ها متحمل شود تا، زمانی که خانواده آن‌ها یا حامی مالی به آن‌ها بپیوندد.

گفتنی است طی سال‌های گذشته مسلمانان برای حمایت از مهاجران و خانواده‌هایشان در حال تبلیغات بوده اند. در سال ۲۰۱۹ ، مسلمانان آمریکایی یک کارزار جدید را برای نجات والدین مهاجر بازداشت شده آغاز کردند ، و این امر به جمع شدن خانواده‌های آنها در اسرع وقت کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha