جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جعفر موسوی زاده معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده گفت: بحمدالله در روزهای پایانی سال ۹۹، مجوز امتحان استادی سطح ۱ بلند مدت و سطح ۲ سفیران هدایت اخذ شد و إن‌شاءالله به‌زودی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای این امتحان در خوزستان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به واسپاری امتحان استادی به حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: طی پیگیری‌های مستمر انجام شده از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در حدود ۲ سال به طول انجامید، سرانجام با حمایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، موافقت کلی ستاد با واسپاری امتحان استادی به حوزه علمیه خوزستان گرفته شد و این مهم در جلسه مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان با آیت‌الله اعرافی، به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بحمدالله در روزهای پایانی سال ۹۹، مجوز امتحان استادی سطح ۱ بلند مدت و سطح ۲ سفیران هدایت اخذ شد و إن‌شاءالله به‌زودی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای این امتحان در خوزستان انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به شیوه اجرای این امتحان، گفت: در هر جلسه امتحان، دو استاد علمی و یک استاد مهارتی، حضور خواهند داشت که به‌طور دقیق پاسخ‌های داوطلبین را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوزستان اولین استانی است که واسپاری امتحان استانی به مدیریت استانی‌اش انجام شده، افزود: إن‌شاءالله بعد از برگزاری مثبت این امتحان، سطح ۲ و ۳ آن را نیز از حوزه علمیه قم پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه واسپاری امتحان استادی به خوزستان، نیازمند اجرای یک سری مقدمات بود، گفت: تشکیل گروه‌های علمی-تربیتی در موضوع ادبیات عرب، فقه و اصول، علوم عقلی و علوم قرآنی و فعالیت مستمر در مدارس علمیه و همچنین تشکیل گروه‌های علمی-تربیتی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان، از جمله مقدمات واسپاری امتحان استادی به خوزستان بود که بحمدالله مورد تأیید معاونت آموزش ستاد نیز واقع شد.

وی با بیان اینکه تأثیر گروه‌های علمی-تربیتی مدیریت حوزه علمیه خوزستان در موضوع حکم استادی بسیار مهم است، اظهارداشت: اهمیت این گروه‌های علمی از آنجا نشأت می‌گیرد که اولاً افراد ممتحن را همین گروه‌ها انتخاب می‌کنند و دوما آن فردی هم که متقاضی دریافت حکم استادی است، توسط اعضای این گروه‌های علمی-تربیتی، انتخاب می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان اینکه در نظر داریم شیوه برگزاری امتحان استادی را در آینده تغییر دهیم، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، إن‌شاءالله در نظر داریم امتحان استادی را به‌صورت عملی با حضور چند استاد ممتحن اجرا کنیم؛ به‌نحوی‌که فرد متقاضی در حضور اساتید، همچون کلاس درس واقعی، پای تخته رفته و درس مورد نظر را تدریس کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha