جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: طلاب و مبلغان با فراگیری آموزه های دینی و تاسی از سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در راه تبلیغ دین گام برداشته و معارف الهی و ارزش های والای اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری در نشست پژوهشی که با محوریت «سیره اخلاقی و رفتاری پیامبر(ص) در ارتباط با دیگران» به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به جایگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام)، بیان کرد: انسان باید نسبت به معارف نبوی و ائمه اطهار(علیهم السلام) معرفت یافته و از سیره و رفتار آن بزرگواران نهایت بهره را گیرد تا در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

وی، هدایت و ارشاد مردم را از مهم ترین وظایف و رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام) دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان آخرین رسول و ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز به عنوان جانشینان آن حضرت، رسالت هدایت و راهنمایی مردم را بر عهده داشتند، زیرا بسیاری از انسان ها با آموزه های دینی در جامعه آشنا نبودند.

مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، به شرایط اجتماعی و فرهنگی زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و افزود: در آن عصر، مردم بت‌پرست بوده و با برنامه های انسان ساز رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) آشنا نبوده و بسیاری از رفتارها و کردار آنان با شان انسانی سازگار نبود، لذا آن حضرت در چنین شرایطی، حرکت هدایتی خویش را بر سه محور توحید، محبت و عدالت قرار داده و با گفتار و رفتار خود جامعه آن زمان را دگرگون کردند.

حجت الاسلام طاهری، برقراری عدالت در جامعه را از رسالت های پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی کرد و توضیح داد: ایشان اختلافات و تبعیض های اجتماعی را برطرف کرده و پیوند اخوت و برادری را بین مردم به وجود آوردند.

وی با استناد به آیه ۳۲ سوره مائده، تشریح کرد: نجات و هدایت یک شخص در نزد خداوند متعال ارزش بسیاری دارد، زیرا اگر انسان تنها یک نفر را احیا و ارشاد کند، گویی تمام مردم عالم را هدایت و زنده کرده است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان با فراگیری آموزه های دینی و تاسی از سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در راه تبلیغ دین گام برداشته و معارف الهی و ارزش های والای اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha