دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه مهارت های همسردای/فامنین

حوزه/ کارشناس خانواده در کارگاه «مهارت های همسرداری» گفت:باید توجه کنیم که نگرش به همسر، مالکیتی و مانند غرب تقابلی نباشد، بلکه نوع نگاه به همسر «الهی و مقدس» باشد که اسلام چنین می میخواهد تا هر دو نفر به عنوان دو انسان کامل در کنار هم به سعادت و آرامش برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، سیدکمال حسینی، در کارگاه آموزشی «مهارت های همسرداری» که در مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان فامنین برگزار شد گفت: آموختن نحوه و روش زندگی مشترک برای زن و مرد امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به مدیریت روابط زوجین و فاکتورهای موفقیت زندگی مشترک از جمله داشتن «مهارت های زندگی و مشکلات عدم آگاهی به آن» بیان داشت: در زندگی مشترک، نوع نگرش زوجین به یکدیگر بسیار مهم  است که بر اساس آن، رفتار طرفین شکل می گیرد.

کارشناس خانواده در ادامه تصریح کرد: در گام نخست باید توجه کنیم که نگرش به همسر، مالکیتی و مانند غرب تقابلی نباشد، بلکه نوع نگاه به همسر «الهی و مقدس» باشد که اسلام چنین می میخواهد تا هر دو نفر به عنوان دو انسان کامل در کنار هم به سعادت و آرامش برسند.

وی همچنین افزود: گام دوم اینکه در زندگی پا روی نفس گذاشته و به جای خود خواهی، دگر خواه باشیم و مهارت زندگی درست را یاد بگیریم تا بتوانیم ارتباط حسنه ای را برقرار کنیم.

حسینی، تاکید کرد: از آن رو که هر انسانی دو بعدی است و جسم او نیازهایی دارد، روح هم به توجه، محبت، شخصیت و استقلال نیاز دارد؛ بنابراین همسران خود را مورد اکرام و توجه قرار دهید تا زندگی قوام خود را داشته باشد.

وی در پایان اذعان کرد: هدف از خلق انسال کمال اوست و برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی، نیازمند داشتن آرامش و شناخت این مسیر است، مسیری که سرشار از خطرات و چالش های زیادی می باشد و یک همراه خوب میتواند انسان را برای نیل به این مقصود یاری کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha