یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 952015
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
حضور آیت الله اعرافی در بیت مرحوم آیت الله محامی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه امشب با حضور در بیت آیت الله محامی در گذشت شهادت گونه جانباز ۸سال دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین محامی را به بازماندگان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، امشب با حضور در بیت مرحوم آیت الله محامی، درگذشت شهادت گونه فرزند ایشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی محامی از جانبازان  ۸سال دفاع مقدس را به بازماندگان به ویژه همسر، فرزندان، خواهران و برادران وی تسلیت  گفت و به مقام شامخ این روحانی جانباز ادای احترام کرد.

بر اساس این گزارش :مدیرحوزه های علمیه با صدور پیامی درگذشت این روحانی جانباز و ایثارگر را نیز تسلیت گفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی محامی فرزند آیت الله محامی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که به علت جراحات از جامانده از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسید و  پیکر این روحانی رزمنده و ایثارگر گردان سیدالشهدا (ع) از لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، با حضور شخصیت‌های حوزوی، همرزمان و خانواده‌ معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس  در حجره شماره ۱۷ صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

در بیان ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام  والمسلمین محامی، در خاطرات همرزمان و فرماندهان گردان سیدالشهدا (ع) چنین نقل شده است: این طلبه ایثارگر مدارج ورزشی را در رشته ورزش‌های رزمی تا بالاترین درجه طی کرده بود و در عین پرداختن به ورزش، از برگزاری کلاس‌های عقیدتی برای رزمندگان گردان نیز کوتاهی نمی‌کرد.

وی طلبه‌ای با اخلاص بود، زی و منش طلبگی را هیچگاه فراموش نمی‌کرد و آن را با فعالیت‌های رزمی خود ممزوج کرده بود؛ همواره تلاش خالصانه و کار برای خدا را هم خود عمل می‌کرد و هم به دیگران سفارش می‌نمود، انس زیادی با قرآن و تفسیر داشت و جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع) از سال ۱۳۷۰، مزیّن به اخلاق نیکو و کلام قرآنی و رهنمودهای تفسیری وی بود.

در جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع)، مسئولیت دعوت طلاب رزمنده و مبلغ را بر عهده داشت و قرار بود مسئولیت ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان گردان در عملیات‌های ۴ و ۵ و ۸ را بر عهده بگیرد که اجل مهلت نداد.

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محامی همیشه تلاش می‌کرد برای جمع رزمندگان مفید بوده و منشاء اثر باشد؛ وی تا همین اواخر که به سبب رنج مجروحیت، شمع فروغش در حال خاموشی بود، از فرماندهان گردان حرف شنوی و اطاعت پذیری داشت. ویژگی‌های جسمی اش در دوران دفاع مقدس، هیچگاه وی را از انجام ماموریت، منع نکرد؛ گاهی به عنوان تیربارچی، زمانی تک تیرانداز و گاهی فرمانده دسته و در کنار همه ماموریت‌های رزمی، به عنوان مبلغ خدمت می‌کرد.

شجاعت در رزم دیگر ویژگی حجت الاسلام والمسلمین محامی بود؛ وی هرگاه زمزمه عملیات را می‌شنید، در جمع همرزمان حاضر می‌شد؛ در مدت حضور در عملیات‌های مختلف همچون کربلای چهار و پنج و والفجر ۱۰، ذره‌ای ترس به خود راه نداد و شجاعانه جنگید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha