شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 952075
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
حجت الاسلام مجتبی فاطمی‌نسب امام جمعه گیلانغرب

حوزه/ امام جمعه گیلانغرب در یادداشتی به بررسی «ترسیم نقشه راه پیشرفت کشور» در موضوع مهم شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی‌نسب در یادداشتی به بررسی «ترسیم نقشه راه کشور » در موضوع مهم شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» پرداخته و آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 با عرض تبریک عید نوروز خدمت همه مردم عزیز کشور  علی الخصوص مردم مقاوم و ایثار گر شهرستان گیلانغرب و با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰  توسط مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و ترسیم نقشه راه کشور در موضوع مهم «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و با در نظر داشتن توجه خدای متعال به انسان در انجام امور عالی و بزرگ زندگی(إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُ‏ مَعَالِیَ‏ الْأُمُورِ وَ یَکْرَهُ سَفْسَافَهَا الْحَدِیثَ)؛ وسائل الشیعة، ج ۱۷، ص ۷۳)، امروز شرایط کشور و شهرستان گیلانغرب اقتضاء می کند که در این جهاد اجتماعی همه مردم و مسئولین، با تقسیم کار و تعیین وظیفه عمومی همه اقشار جامعه، همه در این راه، نهایت اثر گذاری را در میدان عمل داشته باشیم.

در راه خدمت به جامعه نشاط داشته باشیم

در دعا داریم که: « و امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَوَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ سَلِ؛ » میزان الحکمه، ج۱۱، ص۵۱۸۴؛

خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار.

 بلند همت باشیم

آحاد جامعه اگر می توانند باید با امکانات مالی اعم از سرمایه انسانی، امکانات تولید در بخش ادوات کشاورزی و صنعتی، زمین و زراعت و فن آوری در مسیر تولید قدم بگذارند.

(وَ انْصُرْنَا عَلَی أَعْدَائِنَا بِعِزَّتِهِ)؛ جبهه حق همیشه دشمن داشته و دارد.)

باید دشمن و راه غلبه بر او را شناخت و بر او غلبه کرد تا محتاج دشمن نباشیم.

حرکتی که در ذیل ادعیه وارده در خصوص امام زمان(ارواحنا فداه) هم به آن توجه شده است. (وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ)؛ کریم باشیم مثل مولا وصاحبمان (ارواحنافداه)

فرصت ایجاد کنیم

اگر هم کسی نمی‌تواند مستقیم وارد عرصه تولید شود، از طُرُق مختلف، ایجاد انگیزه و تشویق و با خلق فرصت در عرصه های مختلف تولید، از کارآفرینان پشتیبانی کند.

موانع را برداریم

موانع اداری و موانع مالی و امکانات اولیه تولید، رسالت دیگر افراد است که باید از مسیر تولید مانع زدایی کنند.

در راه تولید کادر تربیت کنیم، تربیت افرادی که نگاه بلندی در رونق جامعه داشته و به توانمندیهای داخلی معتقد باشد. به جوانان معتقد باشند. و به تعبیر مقام عظمای ولایت، جوانها را به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور بشناسند و به آنها اعتماد کنند.

(رئیس جمهور باید مردمی باشد، امیدوار باشد، آدم مأیوس و بدبین و با نگاه تلخ به آینده و تاریک به آینده نباشد.)

جهاد و سخت کوشی لازم است مهیا شدن و خود را برای فرصت خدمت در جامعه، ساختن و تربیت کردن (عَلَیْکُمْ بِالْجِدِّ وَ الِاجْتِهَادِ وَ التَّأَهُّبِ وَ الِاسْتِعْدَاد...)،بر شما باد به تلاش و سخت کوشی و مهیا شدن و آماده شدن؛ (وسایل الشیعه ج ۱، ص ۹۲، ح ۲۱۷)

رسانه در خدمت تولید باشد

امروز رسانه ها، یک فرصت و رسالت مناسب برای تحقق این شعار که لازمه پیشرفت جامعه است، دارا بوده و بیش از همیشه، بازوی تحقق این نقشه راه کشور هستند.

رسانه ها هم در بعد تولید باید در برآیندِ فعالیت، امید بخشی به رونق و امنیت در  تولید و حرکت اقتصادی را تقویت کرده و ضمن ایفای نقش پشتیبانی و دفاع از حقوق عامه مردم، از برنامه ها و فرصت در نزد افکار عمومی و با تبیین درست و انتشار نظرات کارشناسانه، موانع را تشریح، مانع تراشان را معرفی و تسهیل کنندگان را تشویق کنند.

(خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ) دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نیست، عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به برادران دینی؛ تحف العقول، ص. ۴۸۹)

در جامعه امروزی ما، هیچ برنامه و نقشه راهی بدون کار رسانه‌ایِ مبتنی بر مطالبه گری و شفافیت در اطلاع رسانی، قابلیت موفقیت در تحقق را ندارد. این کار رسانه ای، باید با محوریت مطالبه گری جدی با رویکرد حفظ منافع ملی و با  رویکرد نفع رسانی به اجتماع همراه باشد.

در پایان ان شاءالله که از انصار امام عصر(ارواحنا فداه) بوده و با سرعت در راه خدمت به مردم و رفع گرفتاری های جامعه اسلامی، خصوصاً در عرصه تولید و پشتیبانی و مانع زدایی سهیم و کوشا باشیم.

اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَ... وَالْمُسارِعینَ اِلَیْهِ فی قَضآءِ حَوآئِجِهِ

 

فاطمی نسب، امام جمعه شهرستان گیلانغرب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha