یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس جعفری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری گفت: تحصن کمیته اقدام مشترک شیعیان مفقود شده، مبارزه ای برای برتری قانون اساسی است و ناپدید شدن این افراد نقض حقوق اساسی بشر و نقض جدی قانون اساسی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: ما در کنار خانواده های شیعیان مفقود شده هستیم. تحصن کمیته اقدام مشترک شیعیان مفقود شده، مبارزه ای برای برتری قانون اساسی است و ناپدید شدن این افراد نقض حقوق اساسی بشر و نقض جدی قانون اساسی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی نگه داشتن جوانان در زندانهای مخفی برای سالهای طولانی را اقدامی ظالمانه و مذموم دانست و گفت: ما هرگز از وظیفه شرعی و اخلاقی خود در حمایت از مظلوم دست نخواهیم کشید. ما به طور کامل از خواسته های تحصن برای مفقودین در کراچی حمایت می کنیم. این اعتراض تا زمان روشن شدن وضعیت جوانان گمشده ما ادامه خواهد یافت. ما در حمایت خواسته های کمیته اقدام مشترک شیعیان مفقود شده، تحصن های نمادین مسالمت آمیزی را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: نیاکان ما برای تأسیس میهن عزیزمان فداکاری های زیادی انجام داده اند. هیچ نهادی نباید این سرزمین را ملکیت شخصی خود بداند. ارزشمندترین منطقه کشور را به زندانهای مخفی اختصاص داده اند. ما از نهادهای دولتی کشور تقاضا داریم که جوانان گمشده باید مطابق قانون اساسی به دادگاه ها آورده شوند. کسانی که مجرم هستند باید طبق قانون مجازات شوند ولی رفتار با افراد بی گناه مانند مجرمان غیرقابل تحمل است.

گفتنی است چند روز پیش کمیته اقدام مشترک به همراه جمع کثیری از خانواده های افراد ربوده شده شیعه مقابل مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان تظاهرات مسالمت آمیز خود را آغاز کرده و خواستار آزادی افراد ربوده شده شیعه شدند. این تظاهرات و در سراسر کشور از جمله پنجاب و گیلگیت بلتستان نیز ادامه یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha