چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جامعه‌ی متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مذهبی نگران و گلایه مند هستند، گفت: طبق گزارش‌های ستاد کرونا، بیشترین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم متدین در مراسمات مذهبی اجرایی شده، ولی بیشترین تعطیلی نیز متوجه این قشر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه، با تاکید بر این ‌که نباید به جامعه طوری القا شود که برخی از مراکز و مسئولان نسبت به شعائر دینی کم توجه هستند، گفت: زمانی که در ایام نوروز، سفرهای نوروزی به راحتی انجام می‌شود و سخت گیری لازم به کار گرفته نمی‌شود و حتی برخی از مسئولان اعلام می‌کنند ورود به شمال ممنوع نیست، قطعا در حال حاضر با وضعیت قرمز مواجه خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جامعه‌ی متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مذهبی نگران و گلایه مند هستند، گفت: طبق گزارش‌های ستاد کرونا، بیشترین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم متدین در مراسمات مذهبی شده ولی بیشترین تعطیلی نیز متوجه این قشر شده است.

وی ادامه داد: ما نباید تلاش و کمک‌های مراکز مذهبی را در چهار دور پیک کرونا فراموش کنیم، اگر تلاش این عزیزان نبود اکنون به لحاظ اجتماعی شرایط متفاوتی داشتیم، مراکز مذهبی تحت هر شرایط سختی تلاش می‌کنند نیازهای معنوی و مادی مردم را برطرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی افزود: امیدواریم در این فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان، تجدید نظر جدی در مورد تعطیلی مراسمات مذهبی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام شعبانی با انتقاد از این ‌که پیشنهادات کاربردی ارائه شده به ستاد کرونا در سطح کارشناسی سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: هیچ کدام از این پیشنهادات مورد توجه قرار نگرفت و تنها بدترین گزینه که تعطیلی مراسمات بود، مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌ها باید نقش و وظیفه‌ی خود را نسبت به مسائل اقتصادی روشن کنند، گفت: مقام معظم رهبری چندین سال پشت سر هم شعار سال را بحث‌های اقتصادی قرار می‌دهند، امروزه دشمن می‌خواهد از موضوع اقتصادی کشور استفاده و امید را در بین مردم کمرنگ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که موضوع کرونا و عدم برگزاری مراسمات مذهبی، مسئولیت فعالان فضای مجازی و رسانه را چندین برابر کرده است، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی اکثر مردم به فضای مجازی و رسانه مراجعه می‌کنند، این امر ضرورت پیام رسانی اصحاب رسانه را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: از تبریز انتظار داریم جریان‌های فکری و فلسفی دنیا در این شهر نقد شود، در سال ۱۴۰۰ هدف گذاری کرده ایم حداقل سه پاتوق فکری و فرهنگی در شهر تبریز راه اندازی شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha