جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری بزرگداشت رمضان 2021 توسط شهرداری سنت پترزبورگ، فلوریدا

حوزه/ شهردار سنت پترزبورگ در ایالت فلوریدا با حضور مسلمانان و اعضای جامعه اسلامی و به منظور نشان دادن اهمیت تحمل و مدارای مذهبی، مراسمی را به مناسبت بزرگداشت ماه رمضان ۲۰۲۱ برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از patch، جامعه مسلمانان شهر سن پترزبورگ، واقع در ایالت فلوریدای آمریکا مراسمی به مناسبت بزرگداشت ماه رمضان ۲۰۲۱ در ساختمان تالار شهرداری برگزار کردند.

این مراسم صبح روز سه شنبه به مناسبت اعلامیه ماه مبارک رمضان و بزرگداشت مقدس‌ترین ماه مسلمانان، بر روی پله‌های شهر سن پترزبورگ برگزار گردید و شرکت کنندگان از جامعه اسلامی به همراه ریک کریسمن، شهردار این شهر، در فضای باز گرد هم آمدند و جشن رشد تنوع این شهر را برگزار کردند.

ماه رمضان ۲۰۲۱ از ۱۲ آوریل تا ۱۲ می در ایالات متحده آمریکا برگزار شده و در ادامه عید سعید فطر برپا خواهد شد.

خالد اوآناین که اصالتاً اهل مراکش است و در ۲۵ سال گذشته در شهرهای مختلف فلوریدا زندگی کرده است، در حال حاضر در تامپا اقامت دارد. او در حالی که منتظر شروع بزرگداشت بود به خبرنگاران گفت:  رویداد امروز معانی زیادی دارد ... بالاخره زمان آن رسیده بود که چیزی شبیه به این را ببینیم. آنچه آمریکا را به یک کشور بزرگ تبدیل می ‌ند ، قلب مردم است که دیگران را به هم نزدیک کند ، و هدف از گردهمایی امروز نیز ساختن پل میان ادیانی است. ما ممکن است اختلافات خود را داشته باشیم ، اما این بدان معنا نیست که ما باید دشمن باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دیگر شهرداران نیز چنین سنتی را در سال‌های آینده به همین منوال ادامه دهند.

کریسمن در حالی که پشت تریبون ایستاده بود ، گفت: این آخرین فرصتی است که برای انجام این کار به عنوان شهردار دارم. بنابراین قبل از خواندن این اعلامیه ، فقط چند مورد وجود دارد که می‌خواهم به اشتراک بگذارم. یکی از کارهایی که ما سعی کرده‌ایم در این شهر انجام دهیم‌، زمانی که در این موقعیت بوده‌ام ، تشخیص اهمیت تنوع، مدارای مذهب، عشق ، مهربانی و عطوفت است.

سعد رهامونی، رهبر جامعه اسلامی سن پترزبورگ نیز گفت: برای من ، این (رویداد روز سه شنبه) نشانه‌ای است که ما تا کجا پیش رفته‌ایم. یکی از مواردی که ما همیشه در مورد آن صحبت کرده‌ایم مفهوم مدارای مذهبی است. و من فکر می کنم ما فراتر از آن حرکت کرده‌ایم. اکنون آمده‌ایم که انتظار قدردانی را داشته باشیم. من در مورد ما فقط به عنوان یک جامعه مسلمان صحبت نمی‌کنم ،  بلکه منظورم همه جوامع است..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha