پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، در دیدار با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علما و اساتید حوزه علمیه نجف گفت: امروزه سونامی اطلاعات و ارتباطات باعث شده که جنگ نرم بسیار سخت و پیچیده تر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علما و اساتید حوزه علمیه نجف اظهارداشت: در دنیای امروز، مفهوم مرزها در جنگ سخت، تغییر کرده و به همین علت مرزهای ما به معنای واقعی اش همه جایی است و می‌توان گفت که امروزه با مرزهای جدیدی روبه‌رو هستم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، با تأکید بر این مطلب که امروزه سونامی اطلاعات و ارتباطات باعث شده که جنگ نرم بسیار سخت و پیچیده تر شود، بیان داشت: چون مفهوم مرز در دنیا جابه‌جا شده، رسانه ها سبب شده اند که انسان ها همزمان با هم در ارتباط بوده و بتوانند تمامی اخبار دنیا را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه به تشریح لایه‌های مختلف مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و مراحل آن پرداخت.

از اسباب استجابت دعا توسل به خداوند متعال است

در ادامه این دیدار آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علما و اساتید حوزه علمیه نجف، گفت: از اسباب استجابت دعا، توسل به خداوند متعال از طریق انجام عملی شامل عمل نیکو و صالح است.

وی ادامه داد: نباید بگوییم الان این کار نیک را انجام داده ام، پس خدایا آنچه را می خواهم به من عطا کن، بلکه باید این عمل صالح را برای تقرب به خداوند متعال انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه نجف، با اشاره به طرح مدل مفهومی اتحادیه اسلامی از سوی حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، گفت: اختلاف بین مذاهب اسلامی اختلاف فقهی و مذهبی نیست؛ بلکه ریشه این اختلاف، سیاسی است.

طرح تشکیل اتحادیه اسلامی در جهت حل اختلافات سیاسی موثر است

آیت الله یعقوبی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح تشکیل اتحادیه اسلامی می تواند در جهت حل اختلافات سیاسی موثر واقع شود.

وی به وحشی گری داعش در کشتار انسان‌ها اشاره کرد و افزود: هیچ اصول دینی و فقهی اجازه و مجوزی برای کشتار نمی دهد از این رو تشکیل اتحادیه اسلامی راهگشاست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha