چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سلیمانی

حوزه / حجت الاسلام ابطحی، از وجود بیش از ۵ هزار مسجد در سطح استان اصفهان خبرداد و گفت: در ۴ هزار مسجد فعال استان اصفهان علاوه بر اقامه حداقل یک وعده نماز جماعت، در رزمایش کمک مؤمنانه، طرح شهید سلیمانی، طرح صالحین، فعالیت گروه‌های جهادی در روستاهای محروم نیز خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام ابطحی، مسئول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در گردهمایی نمایندگان ائمه جماعات منطقه کاشان که با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در حسینیه علی‌اکبر(ع) این شهر برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده اظهارداشت: مساجد یکی از محوری‌ترین مراکز اسلامی هستند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از وقایع تاریخی در مساجد شکل گرفته، گفت: گرچه در دوران انقلاب و دفاع مقدس مسجد محور بوده، اما لازم است که محوریت همچنان در سطح جامعه باقی بماند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری محوریت مساجد را در شهرستان‌های کشور و استان اصفهان بیش‌ازپیش فعال نماییم.

حجت‌الاسلام ابطحی، امامان جماعت را مدیر معنوی مساجد دانست و گفت: بر این اساس باید ائمه جماعات، هیئت‌امنا، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی با اتحاد و همدلی در احیای مساجد بیش‌ازپیش تلاش نمایند.

وی، فعال شدن مساجد استان اصفهان در ماه مبارک رمضان را مشروط به عادی شدن شرایط کرونایی دانست و گفت: علاوه بر اقامه نماز جماعت در تعدادی از مساجد استان اصفهان، از طریق فضای مجازی نیز مسائل سیاسی روز، احکام و تفسیر قرآن برای ائمه جمعه و مردم در ایام ماه مبارک رمضان بارگذاری خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابطحی، در پایان از وجود بیش از ۵ هزار مسجد در سطح استان اصفهان خبرداد و گفت: در ۴ هزار مسجد فعال استان اصفهان علاوه بر اقامه حداقل یک وعده نماز جماعت، در رزمایش کمک مؤمنانه، طرح شهید سلیمانی، طرح صالحین، فعالیت گروه‌های جهادی در روستاهای محروم نیز خوش درخشیدند.

بیش از ۴ هزار مسجد فعال در اصفهان وجود دارد / محوریت مساجد در حل معضلات جامعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha