پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفتگو با محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان گفت: دانش هسته ای کشور ما با تقدیم شهدای عزیزی همچون احمدی روشن، شهریاری، رضایی، علی محمدی و فخری زاده به دست آمده؛ دستاوردی که با خون شهیدان ما آمیخته شده است.

خبرگزاری «حوزه» سمنان - / بیستم فروردین ماه، ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۸۵ خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.

روز ملی فناوری هسته ای، روز ۲۰ فروردین در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است. این روز به مناسبت ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ و اعلام دستاوردهای هسته‌ای قابل توجه در آن روز نامگذاری شده‌است. هر ساله، مراسم جشنی در این روز در ایران برگزار می‌شود و دستاوردهای هسته‌ای جدید رونمائی می‌گردد.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان  به سراغ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان رفته که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید.

مدیر حوزه علمیه سمنان با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: این روز در واقع نماد مقاومت و صلابت ملت انقلابی ماست و دستاورد هسته‌ای در کشور ما با تکیه بر توان داخلی به دست آمده است. این درحالی است که دشمن تمام تلاش خود کرد تا ما به این دانش دست پیدا نکنیم اینجا باید این سوال را مطرح کنیم که اگر این دانش خوب است چرا ما نداشته باشیم؟ و اگر هم بد است چرا شما داشته باشید؟  دانش هسته ای کشور ما با تقدیم شهدای عزیزی همچون احمدی روشن، شهریاری، رضایی، علی محمدی و فخری زاده به دست آمده؛ دستاوردی که با خون شهیدان ما آمیخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: امروز که فشار حداکثری دشمن در حال خنثی شدن است این مسئله دشمن را به وحشت انداخته قدرتی است که در انحصار قدرت های جهانی بود و امروزه این انحصار شکسته شده و همه می‌دانند دستیابی جمهوری اسلامی به این فناوری متعلق به همه مستضعفان جهان است.

توان هسته ای ایران دستاورد خون شهید شهریاری هاست

وی اظهار کرد: بهانه دشمن بحث سلاح هسته بوده است که با توجه به فتوای مقام معظم رهبری نسبت به تحریم سلاح هسته ای و سلاح کشتار جمعی و همچنین عملکرد جمهوری اسلامی که در ارتباط با این موضوع کاملا شفاف عمل کرد و همه آن را تایید کردند که فناوری هسته‌ای و دانش هسته‌ای کشور ما در مسیر صلح آمیز در حال فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در پایان افزود: اینها همه حقانیت جمهوری اسلامی در به دست آوردن این دانش است. ما این روز را تبریک عرض می‌کنیم به تمام ملت ایران و این روز را نقطه عطفی در تاریخ اقتدار انقلاب اسلامی به حساب می‌آوریم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha