شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، جذب حداکثری و تعامل گسترده با مردم را وظیفه اصلی امامان جماعت مساجد دانست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر روز گذشته در گردهمایی ائمه جماعات مساجد منطقه کاشان در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر به نقش مساجد در رزمایش کمک مومنانه در شرایط سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: همان طور که در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مساجد را در ساماندهی ندای مقابله با رژیم طاغوت و اعزام نیرو وپشتیبانی از جنگ را به زیبایی مشاهده کردیم، در شرایط فعلی نیز مساجد در رزمایش کمک مومنانه، مواسات و همدلی خوش درخشیدند.

وی افزود: اگر واقعا بخواهیم نقش مساجد را در انقلاب اسلامی بررسی کنیم، هیچ کدام از اماکن و سازمانها به اندازه نهاد روحانیت و مکان مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار نبودند .

عضو خبرگان رهبری به نقش روحانیون در ساخت مساجد در روستاها و شهرها اشاره کرد و گفت: در هیچ روستایی سراغ نداریم که آستین یک روحانی برای ساخت مسجد بالا زده نباشد.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری مسجد را پایگاه و قرارگاه فرهنگی دانست و با بیان اینکه امام جماعت مسجد محور و فرمانده این پایگاه و قرارگاه است، گفت: هیئت امنا، پایگاه های بسیج مقاومت و ارگان های دیگر باید در مساجد با محوریت امام جماعت فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، قدرت جذب حداکثری مردم را وظیفه اصلی امامان جماعت مساجد دانست و گفت: مسجد نقطه همگرایی، همدلی و وحدت مردم است.

آیت الله سلیمانی در پایان با قدردانی از تلاش های امامان جماعت مساجد شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، حمایت همه جانبه خود را از فعالیت های مرکز رسیدگی به  امور مساجد استان اصفهان و شهرستان کاشان اعلام کرد.

در این گردهمایی، حجت الاسلام  رحمت الله نوروززاده، مسئول رسیدگی به امور مساجد منطقه کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت ها، گفت: امیداریم با همکاری و همت امامان جمعه و هیئت امنای مساجد بتوانیم در اجرای برنامه ها بیش از پیش موفق باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha