جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مشکلی که بین بانک و تولید کننده‌ها وجود مربوط به نظام بانکی کشور است. از مصادیق این مشکل در همدان می‌توان به یک واحد تولیدی اشاره کرد که به دلیل اختلاف با بانک، نزدیک به ۱۲ سال است، تعطیل می‌باشد، آن هم در حالی که در تمام این سال‌ها آماده بهره برداری بوده و ظرفیت اشتغال مستقیم نزدیک به ۵۰۰ نفر را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در سال جدید، به تبیین راه های تحقق این شعار پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در مسیر تحقق شعار هر سال، با آن مواجه هستیم، این است که به جای پرداختن و توجه به راه تحقق آن، درگیر برخی کارهای کلیشه‌ای همانند نصب بنر و یا همایش‌های گاها بی ثمر از پول بیت‌المال می‌شویم که این مساله خود داری شبهه است.

وی، لازمه تحقق رونق تولید را انسجام و هم‌افزایی بین تمام نهادها و ارگان‌ها و مردم دانست و گفت: اگر واقعا به دنبال تحقق شعار سال هستیم، باید هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد ضمن آشنایی به وظایف خود، به آن به خوبی عمل کند، حال می خواهد یک مسئولان رده بالا باشد و یا یک هموطن در مناطق مرزی کشور.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب به نوعی مشخص کننده راه و مسیری است که در آن سال باید بپیماییم و لذا امسال برای دست به رونق تولید، باید در مسیر پشتیبانی‌ها و رفع موانعی از سر راه تولید کنندگان قدم برداریم.

قوانین متورم، مانعی بر سر راه تولید کنندگان

وی با گلایه از وجود قوانین متورم در کشور، یادآور شد: از موانع بر سر راه تولید کنندگان، وجود قوانین دست و پا گیر و متورم است و لذا این انتظار از مجلس انقلابی می‌رود که در عرصه پیراستگی این قوانین ورودی جدی داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه قوانین باید به نفع تولید و حمایت از تولید کننده تغییر کند، خاطر نشان کرد: از عمده گله مندی‌هایی که در بین تولید کنندگان وجود دارد و در استان همدان نیز با آن روبرو هستیم، همین مشکلات مربوط به انباشته شدن قوانین است که حتی در برخی از موارد دست و پای مدیر را هم برای کمک و یا تسهیل فرد تولید کننده بسته است.

وی، کاغذبازی‌ و پاسکاری ارباب رجوع را از دیگر موانع بر سر راه تولید در ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران بسیاری به دفتر مراجعه می‌کنند و از کندی کار در برخی ادارات و امضا بازی‌ها گلایه دارند، مشکلاتی که زمینه ساز خسته شدن تولید کننده و شاید انصراف او از ورود در عرصه تولید را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ورود در عرصه تولید در شرایط فعلی را یک جهاد اقتصادی برشمرد و یادآور شد: این سؤال بارها در ذهن یک فرد سرمایه گذار مطرح می‌شود که اگر سرمایه خود را به جای تولید، وارد دلالی می‌کردم، می‌توانستم با کمترین مشکل و در کوتاهترین زمان، بیشترین منافع را کسب کنم، پس چرا باید خود را درگیر این مشکلات کنم؟

بانک ها تسهیل کننده‌ تولید باشند نه مانع

وی، مشکلات بانکی را از دیگر موانع تولید برشمرد و اظهار داشت: مشکلی که بین بانک و تولید کننده‌ها وجود مربوط به نظام بانکی کشور است که باید در جهت اصلاح آن قدم برداشت و بانک را به تسهیل کننده‌ای برای تولیدی‌ها تبدیل کنیم نه مانعی برای آنها.

امام جمعه همدان افزود: از مصادیق این مشکل در همدان می‌توان به یک واحد تولیدی اشاره کرد که به دلیل اختلاف با بانک، نزدیک به ۱۲ سال است، تعطیل می‌باشد، آن هم در حالی که در تمام این سال‌ها آماده بهره برداری بوده و ظرفیت اشتغال مستقیم نزدیک به ۵۰۰ نفر را دارد.

وی به تبیین وظیفه مردم در قبال تحقق شعار سال نیز پرداخت و گفت: در کنار مسئولان که هم در حوزه رفع موانع و هم پشتیبانی‌ها دارای وظایف مهمی هستند، باید به نقش مردم در حمایت از تولید کنندگان نیز اشاره کرد، نقشی که از آن باید به عنوان گام اصلی در رونق تولید کشور نام برد، چرا که بازار داخلی یک ظرفیت عظیم است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه حمایت مردم از تولید کنندگان و بازار داخلی، در اصل حمایت از فرزندان همین آب و خاک و جوانان کشور است، یادآور شد: البته تولید کنندگان نیز در برابر مردم دارای وظایفی هستند و آن تولید کالای با کیفیت و مورد رضایت مردم است.

مصرف کننده به دنبال کیفیت برتر است

وی با تاکید بر اینکه مصرف کننده به دنبال کیفیت برتر است، یادآور شد: این که باید از تولید داخل حمایت کرد، به این معنی نیست که تولید کننده محصولش را با هر کیفیتی در بازار ارائه کرد، باید حتما مورد حمایت بازار قرار می‌گیرد، چرا که در فضای رقابتی امروز، محصولی پیروز است که دارای کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مردم از گرانی و نوسان قیمت‌ها در بازار ناراضی هستند، مطرح کرد: امروز انتظار این است که دولتمردان با قدرت و جدیت بیشتری در حوزه کنترل نوسانات قیمت ورود کنند و با افزایش نظارت‌ها به طور دقیق، اجازه هرگونه سو استفاده از فرصت طلبان را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت، تولیدکنندگان را نیز دچار مشکلات بسیاری کرده است، مطرح کرد: حجم بالایی از واردات ما در کشور، مربوط به مواد اولیه‌ای است که تولیدکنندگان باید آن را وارد کنند، اما اگر قیمت ارز ثابت نباشد، در نتیجه قیمت‌ کالا در بازار نیز متغیر خواهد بود، اما اگر دلار با قیمت ثابت در اختیار تولید کننده باشد، این فرد می‌تواند برای فعالیت خود یک برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

یک سؤال اساس از مسئولان

امام جمعه همدان با گلایه از وجود صف برای خرید برخی کالاهای اساسی، مطرح کرد: در بعضی از موارد که صف‌هایی را مشاهده می‌کنیم، برخی از مسئولان مردم را مقصر می‌دانند که آنها زیاد خرید می‌کنند، اما بهتر است به این سؤال پاسخ داده شود که چرا مردم مجبورند در این شرایط کرونایی با حضور در صف‌های شلوغ اقدام به خرید کنند؟

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت و نبود نظارت دقیق در عرضه محصولات ایجاد کننده این صف‌های طولانی است، گفت: امیدوار هستیم دولت تا روز آخری که بر سر کار است نسبت به رفع این مسائل با تدبیرتر از قبل وارد عرصه شود و با نزدیک شدن به انتخابات از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم غافل نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    خدا خیرتون بده، پس چرا نتیجه دادگاه موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین منجمله محمدعلی تفکر و علی ابراهیم بای سلامی توسط دادگاه انقلاب اعلام نمی گردد؟!!!