دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عدم برگزاری مراسم اعتکاف امسال در مسجد جامع جاکارتا

حوزه/ مسجد جامع الطین در جاکارتای شرقی امسال اعلام کرده که به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، و مسئله ازدحام و اقامت در مسجد، اعتکاف در ماه رمضان امسال در این مسجد برگزار نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از antaranews، مسجد جامع «الطین» در جاکارتا، پایتخت کشور مسلمان نشین اندونزی، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم اعتکاف را به حالت تعلیق در آورده است.

مسجد جامع «الطین» در پینانگ رانتی، واقع در جاکارتای شرقی امسال اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های کرونا، ازدحام و اقامت در مسجد ممنوع خواهد بود. و اظهار داشت که رسما از مردم خواسته شده در مراسم اعتکاف شرکت نکنند، که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شوند.

کارنالی رئیس بخش عبادی مسجد جامع الطین جمعه به خبرنگاران گفت: امسال ، از آنجا که ازدحام و اقامت در مسجد ممنوع است، بنابراین برگزاری چنین فعالیتی دشوار است. بنابراین، ما رسماً از مردم خواسته‌ایم که در اینجا «اعتکاف» نکنند.

کارنالی اظهار داشت که در ماه رمضان امسال این مسجد فقط به مردم اجازه نماز خواندن خواهد داد. با این حال وی اظهار داشت که امسال مسجد از مبلغین مذهبی برای این نمازها دعوت نخواهد کرد.

گفتنی است هر ساله مسجد جامعه الطین به ویژه برای ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان، از میان افرادی که قصد شرکت در اعتکاف را داشتند، نام‌نویسی انجام می‌داد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha